• -
  • -

icoאומגה 3 לנשים בהיריון- למה היא חשובה וכמה צריך לצרוך ממנה?


צריכה של אומגה 3 לנשים בהריון וגם לאחר מכן בהנקה, מסתמנת כהשקעה חשובה במיוחד: ממניעת לידה מוקדמת, התפתחות מוח העובר ועד דפוסי שינה טובים יותר של התינוק והפחתת בעיות התפתחות והתנהגותיות.

אז מדוע חשוב לצרוך אומגה 3 לנשים בהיריון? איזו חומצת שומן היא חשובה ביותר, מהי הכמות המומלצת ואיך תוכלי לקבל את חומצת השומן בקלות, כל התשובות בפנים.

אומגה 3- חומצת שומן שהגוף לא יודע לייצר בעצמו

אומגה 3 היא שם רחב וכולל לחומצות שומן בלתי רוויות החיוניות לפעילותו התקינה של הגוף שלמרבה הצער לא יודע לייצר אותן בעצמו. המשמעות היא שאנחנו צריכים לספק לו אותן מבחוץ, מרכיבי מזון לרבות תוספי תזונה.

למעשה, קיימים שלושה סוגים של חומצות שומן מסוג אומגה 3: ALA,EPA  ו-DHA. על-פי מומחים ומחקרים רבים DHA היא חומצת השומן היעילה ביותר מבין חומצות השומן, ובעלת השפעה חשובה בהתפתחות מוח העובר והילד לעתיד.

אומגה 3 לנשים בהיריון- למה חשוב לצרוך אותה במיוחד בתקופה זו ובזמן ההנקה?

תקופת ההיריון וההנקה היא חלון הזדמנויות ייחודי שבו האם יכולה להשפיע לטובה על התפתחות התינוק שלה. אומגה 3 היא למעשה מזון למוח בריא עבור התינוק המתפתח. כ-60% מהמוח מורכב משומן וחומצות שומן מסוג אומגה 3, כאשר DHA היא המרכזית מבניהן ומהווה חלק ניכר במעטפת המוח. אומגה 3 מסוג DHA תורמת לתקשורת טובה יותר בין התאים העצביים ולהתפתחות מערכות הראייה של העובר לאורך ההיריון וההנקה.

כדאי לדעת!

תינוק ממוצע שוקל כ-3 קילוגרמים ביום הלידה כאשר המוח שוקל כשליש ממשקל גופו. משקל המוח כמעט ולא משתנה לאורך החיים ואצל אדם בוגר מגיע בערך לקילו ו-200 גרם.

לכן, חשוב מאוד להשקיע את כל המשאבים הדרושים כדי לבנות את המוח כבר בזמן שהתינוק נמצא ברחם וגם לאחר מכן בחודשים הראשונים לחייו בתקופת ההנקה. חלב אם המכיל כמות גדולה של DHA  יאפשר אספקה תקינה של חומצה זו לתינוק היונק, הדרושה להתפתחות מערכת הראיה בשנת החיים הראשונה והמשך התפתחות תקינה של תאי המוח, בייחוד בחודשים הראשונים שיכולת התינוק לייצר DHA בכוחות עצמו מוגבלת מאוד.

מחקרים רבים הצביעו על כך שאספקת DHA מוגברת בתזונת האם, העוברת דרך חבל הטבור לעובר במהלך ההיריון ולאחר הלידה דרך חלב האם, נמצאה קשורה בשיפור התפתחות חדות הראייה, שיפור הקשב ובדפוסי שינה טובים יותר.

חיונית לאם ולא רק לתינוק

חומצת השומן DHA חשובה לא רק לתזונת התינוק, אלא גם לתזונת האם, שכן היא תורמת לתפקוד תקין של כל רקמות הגוף. מחקרים רבים מצאו כי צריכה של אומגה 3 בהיריון בצורה של מזון ו/או תוספי תזונה מפחיתה את הסיכון ללידה מוקדמת ועשויה להשפיע במניעת דיכאון לאחר לידה.

עוד נמצא כי ילדים לאימהות אשר צרכו יותר אומגה 3 בתקופת ההיריון וההנקה, הם בעלי מדד IQ גבוה יותר, כישורים חברתיים ומוטוריים טובים יותר בהשוואה לילדים לאימהות שצרכו רמה פחותה של רכיבים אלו.

מהי הדרך הטובה ביותר לצרוך אומגה 3 לנשים בהיריון?

מאחר והגוף לא יודע לייצר את חומצות השומן, אך זקוק להן מאוד, הדרך היחידה לקבל אותן היא באמצעות המזון. אומגה 3 נמצאת בעיקר במזונות כמו דגים של מים קרים ועמוקים, אבל מאחר ונשים הרות לא אוכלות דגים בתדירות גבוהה כל כך בשל החשש ממזהמים כמו כספית ומתכות אחרות, הדרך הקלה והבטוחה יותר לצרוך אומגה 3 לנשים בהריון היא באמצעות תוסף תזונה.

קיימים בשוק מוצרים רבים של אומגה 3 , אך לנשים בהיריון מומלץ לבחור במוצר בעל תכולת DHA גבוהה ומיצרן המקפיד על חומר גלם איכותי ונקי כך שהמוצר המוגמר יהיה גם הוא באיכות גבוהה.

כמה אומגה 3 כדאי לצרוך?

לפי המלצות של ארגוני בריאים עולמיים, מומלץ לצרוך אומגה 3 לנשים בהריון במינון של כ-200 מ"ג DHA ביום החל מהשבוע ה-12 להריון וגם לאחר מכן בתקופת ההנקה.

שיהיה הריון קל ובריא!

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ויועצנו המומחים יחזרו אליכם
בהקדם למענה אישי ומקצועי.

שעות פעילות מחלקת הדרכה מקצועית:
ימים א' - ד' בין השעות 17:30 - 8:30
יום ה' בין השעות 08:30-16-30
לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו