• -
  • -

icoאצות אגם, אצות מתוקות מתוקות...

מאת: קרין ארצי |

אצות אגמי מים מתוקים מהוות מקור תזונתי שלם, טבעי וטהור ונכללות בקטגוריית 'מזון על'. האצות עשירות ברכיבי תזונה רבים ונמצאות בשימוש מזה אלפי שנים כמקור תזונתי לבני אדםההרכב התזונתי של האצה תלוי במיקומה ובתנאי גידולה. טמפרטורת המים והרכב המים בה היא גדלה ומידת החשיפה לשמש ועומק המים בהם היא שוהה, אחראיים על השוני בהרכב החלבונים, השומנים והפיגמנטים שבאצה.

שלושת האצות העיקריות בקטגוריית הן אצה כחולה ירוקה מאגם קְלָמַאתְ', אצת ספירולינה ואצת כלורלה.

אצה כחולה ירוקה מאגם קְלָמַאת'
Blue-Green Algae

אגם קְלָמַאתְ' הוא אגם אקולוגי טהור בו גדלה באופן פראי וטבעי במשך שנים רבות אצה כחולה ירוקה. אגם קְלָמַאתְ' הנמצא בדרום מדינת אורגון, ארה"ב הוא אחד מבין מספר מצומצם של אגמים אלקליים הקיימים בכדור הארץ.

באגם קיים ריכוז מינרלים גבוה הודות להצטברות אפר וולקני במשך אלפי שנים. האגם ניזון מ-17 נחלים הרריים ומעיינות גיאותרמיים, ונחשב לעשיר ביותר בתבל בחומר אלקלי. בעונת החורף האצה סופגת את החומרים הזמינים תוך כדי שהיא רדומה בעומק 2.4 מטר מתחת לפני המים הקפואים ובעונת הקיץ פורחת האצה באור השמש ונקצרת.

ייחודיותה של האצה היא בכך שהיא מכילה את כל ה-22 חומצות האמיניות החיוניות והבלתי חיוניות ביחס מתאים לגוף, מה שחוסך לגוף שימוש מיותר בחומצות בלתי חיוניות. זו הסיבה לכך שאפילו כמויות מזעריות של האצה הן כה יעילות בחיסכון באנרגיה. הרכיבים התזונתיים באצה ממריצים את המערכת החיסון ועוזרים לגוף במלחמתו במחלות לא רצויות, ובעיקר בחיסול תאים לא רצויים כמו תאים סרטניים ותאים הנגועים בווירוסים שונים.

בנוסף, משמשת האצה כמקור תזונתי עשירה לוויטמינים, מינרלים וכלורופיל. עושר הרכיבים התזונתיים באצה תורם להגברת האנרגיה, למניעת עייפות כרונית, תשישות וחולשה, לחיזוק מערכת החיסון ולשיפור תהליך העיכול. בזכות הרכב חומצות השומן הייחודי שבה, משפרת האצה יכולת הריכוז והזיכרון ולכן מומלצת לילדים ולמבוגרים כאחד.

ספירולינה
Spirulina

אצה כחולה ירוקה המורכבת מסלילי תאים קטנים הקשורים אחד לשני בצורת ספירלה, ומכאן שמה, ספירולינה. הספירולינה בעלת ערך תזונתי רב, עשירה בחלבון איכותי, ויטמינים, קרוטינואידים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות בלתי רוויות וחומצות אמינו מסועפות וארוכות שרשרת.

במרוצת השנים האחרונות ספירולינה נחקרה רבות ונמצאה כבעלת פוטנציאל פרמקולוגי טיפולי רב עוצמה. המומחים מארגון הבריאות העולמי (WHO) מכירים בספירולינה כמזון שלם וממליצים לצרוך אותה לשיפור הבריאות. אצת ספירולינה מגבירה יצור של חלבונים נוגדי דלקת, ומשפרת פעילות תאי NK  המגנים עלינו מפני גידולים סרטניים ווירוסים.

בנוסף, מכילה האצה פוליסכרידים (calcium spirulan) המעכבים חדירה של וירוסים שונים אל תאי הגוף ומונע את התרבותם. צריכה קבועה של ספירולינה מפחיתה תסמיני אלרגיה שונים ומשפרת פרופיל השומנים בדם.

כלורלה
Chlorella

אצה ירוקה חד תאית. עשירה מאוד בכלורופיל, יותר מכל צמח או אצה אחרים ומכאן שמה, כלורלה. לכלורופיל תכונות תרפויטיות רבות וביניהן; טיהור מערכת העיכול, נטרול ריחות לא נעימים מהגוף ומהפה ויצירת תאי דם אדומים (דומה בהרכבו למולקולת ההמוגלובין האנושי). בנוסף מכילה הכלורלה ריכוז גבוה של חלבון איכותי, ויטמינים (כולל B12 ספיג, חשוב במיוחד לצמחוניים), קרוטנואידים, מינרלים, סיבים תזונתיים, אנזימים וגורם גדילה (CGF Chlorella Growth Factor).

צריכה של כלורלה משפרת תפקוד מערכת העיכול ומונעת עצירות, מחזקת את מערכת החיסון ותורמת לתהליכי גדילה וריפוי. בנוסף, נמצא כי לכלורלה פעילות אנטי סרטנית, מקלה על תסמינים, מפחיתה תופעות לוואי של טיפולים כימותרפים ומאריכה זמן ואיכות חייהם של החולים.

 

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו