• -
  • -

icoברזל בהריון - כך תעשי את זה נכון

הרגע המאושר בחייך קרה - את הולכת להיות אמא! אז עם כל ההתרגשות וההכנות, חשוב שתכניסי לשגרת החיים שלך את כל מה שיעזור לך ולעובר שלך להיות חזקים ובריאים יותר, ביניהם כמובן - תוספי ברזל בהריון.

ברזל בהריון הוא ללא ספק אחד הרכיבים החשובים ביותר להריון תקין, אך המידע הקיים לעיתים מבלבל. אנו מזמינים אותך לקחת לעצמך כמה דקות וללמוד על חשיבות הברזל, איך רצוי לצרוך אותו, כיצד אפשר לשמור על מינון ברזל בהריון והאם קיימות תופעות לוואי של תוספי הברזל.

כל מה שאת צריכה לדעת על תוספי ברזל בהריון נמצא ממש כאן!

מינון ברזל בהריון - מדוע אנו זקוקות לכמות גדולה יותר של ברזל בהריון?

ברזל הא מינרל נפוץ בגופנו המשתתף בתהליך ייצור תאי דם אדומים וחיוני לייצור המוגלובין המסייע בהולכת חמצן לרקמות הגוף. בנוסף, הוא רכיב חשוב לתפקוד האנזימים בכל מערכות הגוף אשר תורמים לשמירה על מערכת חיסון בריאה.
בתקופת ההיריון, החל מהטרימסטר השני, מתחילה אצל נשים עלייה בנפח הדם וכמות הדם בגופה של ההריונית עולה בכ-50% מצריכתה הרגילה. מכאן שהגוף זקוק ליותר ברזל על מנת לייצר המוגלובין עבור הדם הנוסף שנושא חמצן לתאי הגוף- אל העובר והשליה.  

מה עשוי לקרות במצב של מינון ברזל נמוך בהריון? 

כאמור, מינון ברזל בהריון הוא קריטי וחשוב. מחקרים שונים שנעשו בעולם מצביעים על כך שמינון ברזל נמוך בהריון עשוי לפגוע הן בהתפתחות הקוגניטיבית והפיזית של העובר, והן במצבה הבריאותי והכללי של ההריונית, שעשוי לבוא לידי ביטוי בעייפות, תשישות, חוסר אנרגיה ועוד. 

חשוב להכיר - חוסר בברזל הינה תופעה נפוצה בעיקר בקרב נשים, ומכאן כי ישנן נשים רבות אשר מתחילות את ההיריון במצב בו יש להן חוסר במינון ברזל בהריון. לכן נרצה להגיע למצב תקין של מינון ברזל בהריון ולהימנע ממצב של אנמיה אשר יכול להימצא קשור ללידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך.

הדרך הכדאית ביותר לצריכת ברזל בהריון

ברזל יכול להגיע לגופנו בצריכת מזונות מהחי: בשר אדום, עוף ודגים, וכן בצריכת מזונות המגיעים מהצומח, בעיקר בפירות, ירקות, קטניות ודגנים.  עם זאת, צריכת ברזל בכמות שמפצה על הייצור המוגבר בשלבי ההיריון היא כמעט ובלתי אפשרית ואינה יכולה להגיע רק ממזון, ולכן קיימת הנחיה ברורה של משרד הבריאות כי צריך ליטול ברזל בהריון על מנת למנוע מצב של אנמיה. 

איך תשמרי על מינון ברזל בהריון?

חשוב מאד שתדאגי להוסיף לגופך את המינון הנכון באמצעות צריכת תוספים של ברזל אשר יספקו את הכמות המדויקת שגופך צריך במהלך ההיריון. מעבר לתקופת ההיריון, חשוב שתקחי בחשבון גם את הרגע אחרי הלידה בו תזדקקי לכוחותייך המרביים לטובת טיפול בתינוק, ולשם כך את צריכה להגיע למצב של איזון ברזל.
אל תשכחי שעלייך לדאוג לא רק לעצמך, אלא גם לבייבי שלך. 

הקושי בצריכת תוספי ברזל בהריון 

נשים רבות סובלות במהלך ההיריון משינויים רבים וטבעיים אשר "משבשים" להם את מערכת העיכול, ביניהם בחילות, עצירויות וכאבי בטן. אם לא די בכך, לנטילת תוספי ברזל שונים באופן טבעי יכולות להיות גם תופעות לוואי דומות המתבטאות בעצירויות, בחילות וטעם רע בפה, מה שגורם לנשים רבות להירתע מצריכת תוספים אלו.

ברזל ידידותי לעיכול - הפתרון המדויק למה שהגוף שלך צריך בהריון 

אז רגע לפני שאת נרתעת מתוספי ברזל, חשוב שתכירי שיש דרך להנות מגוף חזק ובריא במהלך ההיריון שלך ללא תופעות לוואי.

לפני שאת בוחרת תוסף ברזל אלו הדברים שחשוב שתוודאי:

  • בחרי תוסף ברזל המכיל ברזל ביגליסינאט מה שהופך אותו לידידותי ועדין לעיכול
  • מכיל תוספות כמו ויטמין C וחומצה פולית שמשרות את ספיגותו בגוף


אז תגידי ביי ביי לתופעות הלוואי ותהני מגוף בריא וחזק במהלך ההיריון שלך!
שיהיה הריון קל, נעים ובריא!

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו