• -
  • -

icoגיל המעבר - אפשר לעבור אותו, בקלות ...

גיל המעבר הנקרא גם "מנופאוזה" הוא שלב מעבר טבעי ומתמשך בחייה של כל אישה. בסביבות גיל ה- 50 מתחילים שינויים הורמונליים בגוף האישה, הכוללים ירידה בייצור ההורמונים הנשיים- אסטרוגן ופרוגסטרון, וכתוצאה מכך גם מפסיק המחזור החודשי. תקופה זו של גיל המעבר המלווה בתסמינים לא כל-כך נעימים העלולים לפגוע באיכות החיים. אז איך עוברים את התסמינים ואת התקופה הזו בשלום?

מהם תסמיני גיל המעבר?

בתקופת גיל המעבר מופיעים לרוב גלי חום המציפים את הגוף באופן פתאומי ויכולים להיות מלווים בזיעה או באדמומיות. לאחר היעלמות גל החום יכולה להופיע תחושת קור המלווה בצמרמורת (מצב העלול להופיע ביום או בלילה),

בנוסף לגלי החום, עלולים להופיע בתקופת גיל המעבר גם, שינויים במצב הרוח, עייפות מרובה והפרעות שינה, צבירת נוזלים ועלייה במשקל, ועוד. כמו כן, הפסקת ייצור ההורמון אסטרוגן בגיל המעבר, שאחד מתפקידיו זה לשמור על בריאות העצמות, גורמת לבריחת סידן אצל 40% מנשים. בריחת סידן מובילה לירידה בצפיפות העצם והיחלשות העצם לאורך זמן שאלו הם הגורמים לשברים בקרב נשים לאחר גיל המעבר.

גיל המעבר - זו תקופה והיא תעבור

חשוב לזכור, גיל המעבר אינו מחלה, הוא שלב טבעי בחיים, שיחלוף עם הזמן. לכן, קודם כל כדאי להיעזר בסבלנות, לנשום ולהירגע. עם זאת, התסמינים המלווים את התקופה עלולים להפריע לשגרת החיים ולהשפיע על התפקוד בחיי היומיום. איך מתמודדים? בעזרת שמירה על אורח חיים בריא וכמה פתרונות טבעיים, ניתן להקל על התסמינים בצורה בטוחה וכך כל אישה בתקופת גיל המעבר תוכל להרגיש במיטבה!

מה הן אפשרויות הטיפול הטבעיות לתופעות גיל המעבר?

תזונה נכונה והרגלי אכילה בריאים: לאכול נכון ובריא חשוב בכל גיל. בתקופת גיל המעבר חשוב להימנע ממזונות מחממים כגון: מזון חריף, צריכה גבוהה של קפאין ומשקאות חמים היכולים להחריף הופעת גלי החום. חשוב להקפיד גם על שתיית כמות נוזלים מספקת על מנת לשמור על מאזן נוזלים תקין בגוף, בכדי למנוע התייבשות. שתיית נוזלים אף תורמת לטיפוח העור.

עיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע: הוכח במחקרים כי פעילות גופנית קבועה ומהנה משפרת את תפקודי הגוף והנפש! בנוסף, פעילות גופנית מחזקת את השרירים, רצפת האגן ומערכת השלד

צמחי מרפא: נשים רבות בוחרות ליטול צמחי מרפא שלהם פעילות פיטו אסטרוגנית. ישנם צמחים רבים בהם מצויים חומרים דמויי אסטרוגן המכונים "פיטואסטרוגנים" – שהם בעצם אסטרוגנים צמחיים. להם מבנה הדומה לאסטרוגן והם יכולים לתפקד כמו אסטרוגנים בהתאם לסביבה בה הם נמצאים.

הרעיון הוא, שבמקום לקבל כל הזמן אסטרוגן חיצוני, ללא בקרה, לפיטו אסטרוגנים יש את היכולת להיקשר לאסטרוגן ולהפעיל אותו במידת הצורך. כך שכאשר יש עודפים של אסטרוגן, הרי שהפיטואסטרוגנים מאזנים את פעולתם, ובדרך זו הגוף לא חשוף לעודף הורמונים.

צמחי מרפא אלו נמצאים בתוספי תזונה שונים המשלבים קומפלקסים של צמחים כמו: תלתן אדום, שיח אברהם וקוהוש שחור הידועים בפעילות הפיטואסטרוגנית העדינה שלהם. צמחים עלו ידועים ביכולת שלהם לתרום לאיזון המערכת הנשית, וחלקם אפילו בעלי השפעה "מקררת".

מומלץ לבחור בתוספי תזונה שנבדקו מחקרית והראו שיפור והקלה על תסמיני גיל המעבר כמו גלי חום והזעות לילה.

 

 

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

נרשמים לניוזלטר סופהרב

ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא !

הצטרפו עכשיו

עקבו אחרינו

יצירת קשר

נשארתם עם שאלות? צוות המומחים המקצועי שלנו ישמח לסייע - מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.
ניתן לפנות אלינו גם בטלפון בימים א'-ד' בין השעות 17:30 - 8:30 וביום ה' בין השעות 8:30-16:30
או בצ'אט שבתחתית העמוד