• -
  • -

icoהחגים מגיעים? אל תהיו בלחץ

החגים אמורים להיות תקופה של אושר, שמחה ומשפחה, אבל אצל רבים מאתנו מדובר דווקא בימים הקשים ביותר בשנה. לא מזמן חזרו הילדים למסגרות והשגרה המבורכת חזרה לחיינו, והנה באים החגים ושוב טורפים את הקלפים עם הריצות אחר קניות של הרגע האחרון, ארוחות חג שלא נגמרות ועוד חופשים על חופשים. הלחץ והעומס עשויים לגרום, בסופו של דבר, למתח נפשי שבא לידי ביטוי בעייפות עד כדי תשישות, ובתחושת מועקה ומחנק. נשמע מוכר? לא לדאוג, יש פתרון.

מהו מתח נפשי ואיך זה משפיע על הגוף שלנו?
בספרות המקצועית מגדירים מתח בריא ומתח מזיק. מתח בריא הוא מתח המפעיל אותנו ומוביל אותנו להנאה והנעה (מוטיבציה). מתח מזיק מתאר את המצב הנפשי שלנו כתגובה לאירוע חיצוני שאין לנו שליטה עליו. מתח מזיק עשוי להיות קצר טווח, בתגובה לאירוע נקודתי, וההתמודדות איתו עשויה דווקא לחזק. עם זאת הוא עלול גם להיות מתמשך, בתגובה לרצף אירועים או כתוצאה ממצב נפשי מסוים, ואם הוא אינו מטופל הוא מחליש את הגוף, גורם לעייפות ולתשישות, ואף עלול להוביל מצבי חרדה, דכדוך ודיכאון.

אז מה עלינו לעשות בכדי לא להיכנס למתח לפני החגים?
ראשית חשוב לזכור כי תקופת החגים היא בסימן משפחה, וככל שהמשפחה תהיה מעורבת ותסייע בהכנות, יתחלקו המטלות בין מספר גדול יותר של אנשים והלחץ מכל אחד ירד. המשמעות של משפחה היא לא רק בישיבה סביב השולחן בערב החג אלא בנטילת חלק במאמץ המשותף. אל תתביישו לשחרר. תשתפו, בקשו עזרה, חלקו מטלות, תסמכו על אחרים ודעו לקחת נשימה כשצריך. חשבנו עבורכם על כמה דוגמאות להאצלת סמכויות שיקלו עליכם את ההכנות לחג:

  • בקשו מהאורחים להביא משהו: ובמשהו הכוונה היא לא לצלוחית הגשה יפה שתיכנס ישר לבוידעם, אלא לאחת המנות שיוגשו על שולחן החג. גם נתתם להם הרגשה טובה וגם חסכתם להם את השיטוט האינסופי בחנות כלי בית בחיפוש אחר מתנה שהם יודעים מראש שלא תאהבו.
  • הטילו את הקניות על בן משפחה: הכינו רשימת קניות מראש ובצעו את הקניה מספר ימים לפני החג כדי להימנע מהעומס בחנויות, וכדי שיישאר זמן להשלמות במידת הצורך.
  • בשלו ביחד: לבשל עם הילדים זה לא רק לקבל עזרה, זה גם לבלות איתם זמן איכות וגם ללמד אותם דברים חשובים באמת (לבשל לעצמם) שילוו אותם בהמשך חייהם. נכון, זה קצת מפחיד בהתחלה, וקצת מסרבל והרבה מלכלך, אבל תחושת הסיפוק של הקטנטנים שווה הכל.
  • שמישהו אחר ינקה: בישלתם, ערכתם, הגשתם, אכלתם. עכשיו שמישהו אחר יהיה אחראי על הפינוי והניקיונות. הגיע הרגע שלכם לשבת על הספה ולהרים רגליים.
  • ועוד טיפ אחד שאולי הוא החשוב מכולם: תדאגו לישון טוב. שנת לילה איכותית היא אחד המפתחות לבריאות טובה, והיא מאפשרת לגוף לפרוק מתחים, להרגע ולקום לערב החג חדשים ורעננים.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו