• -
  • -

icoהפרעות קשב? בדקו את התפריט התזונתי

הסיבה להפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות עדין אינה ידועה לחלוטין, אך בקרב המומחים קיימת הסכמה כי מדובר בשילוב של מספר גורמים: נפשיים, פיזיולוגים וסביבתיים. לכן, הטיפול בהפרעות אלו צריך להיות טיפול משולב, על מנת לתת מענה לכלל ההיבטים. 

חוקרים של הפרעת קשב וריכוז בשילוב היפראקטיביות בקרב ילדים, משערים כי בעיות אלו מושפעות מתזונת הילד. 

  • חסר ברכיבים תזונתיים-הנובע מתזונה לקויה, עשירה בסוכרים ופחמימות ריקות ועתירת אלרגנים, האופיינית לתזונה המערבית
  • חוסר איזון כימי במוח -בא לידי ביטוי בבעיות התנהגות, הפרעות קשב, התנהגות אובססיבית וקשיי למידה
  • אלרגיות ואי-סבילות למזון
  • היפוגליקמיה
  • הרעלה על ידי מתכות כבדות- בדיקות מעבדה הראו בילדים אלה רמות גבוהות יחסית של אלומיניום ועופרת המעוררות בעיות קשות במערכת העצבים בילדים
  • מחסור בסרוטונין במוח
  • חסרים תזונתיים - רמות נמוכות של ויטמיני B, אבץ, מגנזיום, סידן, ברזל וחומצות שומן חיוניות

אז מה עושים? 
הבסיס לתזונה נכונה ועשירה הוא מרכיבים איכותיים, טריים ולא מעובדים ושילוב מאוזן של המרכיבים השונים, שלכל אחד מהם תפקיד חשוב בתפקוד המערכות השונות בגוף:

פחמימות מורכבות -  אלו ספקיות האנרגיה של הגוף, החיונית לתפקוד היום-יומי. פחמימות מספקות ויטמינים מקבוצת B, האחראים על מערכת העצבים והתהליכים המטבוליים של הגוף, וסיבים תזונתיים המסייעים לעיכול תקין ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן.
מאכלים עשירים בפחמימות מורכבות: תפוחי אדמה, אורז, בטטה, קטניות כמו עדשים, חומוס, שעועית לסוגיה, לחם מדגנים מלאים, סולת (קוסקוס).

חלבונים – החלבונים הכרחיים לבניית רקמות חדשות ושרירים, משמשים כגופי חיסון הנלחמים בזיהומים, אמונים על הובלת מזון וחמצן בדם אל התאים ומהם ומווסתים את מאזן המים בגוף.
מאכלים עשירים בחלבונים: ביצים, בשר ועוף דלי שומן, קטניות שונות וטופו. 

שומנים – השומנים אמנם זוכים ליחסי ציבור שליליים, אך הם חלק בלתי נפרד מחמשת אבות המזון וממלאים תפקיד רב חשיבות כמקור אנרגיה מרוכז, חומר הגנה ובידוד. בנוסף, שומנים משמשים כאבני הבניין של תאי גופנו. 
מאכלים עשירים בשומן: חשוב להבדיל בין סוגי השומן ולהימנע מצריכה של שומן טראנס ושומן רווי המצוי בבשר שמן, במאפים ומאכלים מטוגנים, ולהעדיף על פניהם שומן בלתי רווי המצוי באגוזים ושקדים, אבוקדו, טחינה ובשר בקר רזה. 

סידן – סידן הוא מינרל רב חשיבות שתפקידו העיקרי הוא בניית העצמות והשיניים. הסידן אחראי על תפקודה של מערכת העצבים, פעולתם התקינה של מנגנוני קרישת הדם ופעולה תקינה של בלוטת התריס.
מאכלים עשירים בסידן: מוצרי חלב צאן, מוצרי שומשום כגון טחינה וחלבה, ברוקולי, כרובית, דגים עם עצמות, שקדים, דגנים מלאים, גרעינים וזרעים. 

ברזל - תפקידו העיקרי של הברזל הוא יצירת ההמוגלובין בדם והמיוגלובין בשריר, המניידים ומספקים חמצן חיוני לתאי הגוף השונים. נוסף על כך, הברזל ממלא תפקיד חשוב בחילוף החומרים של החלבון וחיוני לשמירה על בריאותם הגופנית והשכלית של ילדים המצויים בשלבי גדילה והתפתחות. מחסור בברזל עלול לגרום לעיכובי גדילה, אנמיה, התפתחות לא תקינה של המוח, בעיות בריכוז, עייפות, נשירת שיער ועוד.
מאכלים עשירים בברזל: בשר, דגים, קטניות, אגוזים, טחינה, חלמון ביצה, ירקות ירוקים, דגנים מלאים.

להשלמת התזונה, חשוב לשלב ירקות ופירות טריים מכל הצבעים.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו