• -
  • -

icoהקשר המפתיע בין הרימון לחיידקים פרוביוטיים

שנה חדשה בפתח ואכילת רימון בסעודת החג היא מסורת המסמלת את הבטחותינו בתחילת השנה החדשה להיות טובים וגם לעשות טוב. נהוג לברך עליו "שירבו זכויותינו כרימון" ו"שנהיה מלאים מצוות כרימון".

הרימון אחד משבעת המינים, פרי הנפוץ באזור הים התיכון, עשיר ברכיבי תזונה, בסיבים תזונתיים ובוויטמינים, וצופן בחובו יתרונות בריאותיים רבים.  מחקרים רבים שנעשו עליו בשנים אחרונות בהחלט מראים כי הוא ראוי לכתר שנמצא על ראשו.

יתרונות הרימון

תרומתו של הרימון לבריאות טובה מוכרת וידועה למדע כבר שנים רבות. חלקיו השונים של הרימון ידועים עוד מהעת העתיקה ביכולתם להקל על מגוון בעיות. לרימון ערכים תזונתיים גבוהים – הוא עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים אשר חשובים לתפקוד התקין של הגוף.

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות הראו שלרכיבי הרימון עשויות להיות תכונות בריאותיות רבות, החל מהשפעה, אנטי דלקתית, שמירה על כלי הדם, שיפור הזיכרון, שיפור מראה העור והבהרת פיגמנטציה.

שילוב מנצח - רימון וחיידקים פרוביוטיים

מחקר מעניין שנעשה על השילוב של רימון עם חיידקים פרוביוטיים משלהב את החוקרים ומאיר באור חדש את תחום האנטי-אייג'ינג והזדקנות העור. המחקר* קובע כי שילוב של רימונים וחיידקים פרוביוטיים עשוי לעזור להאט את שעון ההזדקנות של התאים בגוף, ובכך לתרום לבריאותנו הכללית ובמיוחד למראה העור שלנו.

מה יש ברימון שכל כך טוב עבורנו?

הרימון עשיר ברכיבים שנקראים פוליפנולים. פוליפנולים אלו הם רכיבים המקנים לרימון את צבעו וטעמו והם בעלי תכונות רבות, ביניהן פעילות נוגדת חמצון חזקה. הפוליפנול העיקרי ברימון הינו פוליפנול מסוג חומצה אלג'ית.

ומה הקשר לחיידקים פרוביוטיים?

החיידקים הפרוביוטיים הם חיידקים הנמצאים במעיים ומסייעים בתהליכי העיכול ושמירה על איזון מול חיידקים מזהמים. החיידקים הפרוביוטיים יודעים לשבור את אותם פוליפנולים ולהמיר אותם למולקולה בשם urolithin - יורוליטין (UA) שיכולה להאריך את חיי התאים שלנו. מולקולת ה- UA נמצאה במחקרים כזו אשר מגינה על המיטוכונדריה של התא (תחנת הכוח שמייצרת אנרגיה בכל תא ותא בגופנו) ובכך מסייעת לשמירה על חיוניות התא לאורך זמן. התהליך משפיע בצורה חיובית על הבריאות הכללית שלנו ועל מראה העור שלנו.

על פי המחקר, שילוב של רימונים בתוספת חיידקים פרוביוטיים עשוי גם להגביר את רמת האנרגיה הכללית ולהפחית עייפות ולמנוע את הזדקנות תאי העור.

רימון וחיידקים פרוביוטיים- בכל ימות השנה

השילוב בין רימונים לחיידקים פרוביוטיים מומלץ, כמובן, לא רק בראש השנה אלא כל השנה. הדרך הטובה ביותר להנות מסגולותיו של הרימון היא לחצות אותו לשניים ולסחוט אותו במסחטת מיצים, כולל הרקמה הלבנה, המפרידה בין הגרעינים, שגם לה תכונות רפואיות חשובות.

כאשר לא ניתן למצוא רימונים על מדפי החנויות ניתן להסתפק במיץ רימונים סחוט ללא תוספת סוכר או חומרים משמרים או בתוספי תזונה ייעודיים.

פרוביוטיקה אמנם קיימת במוצרי יוגורט שונים המכילים חיידקים פרוביוטיים, אולם להשגת התוצאה הטובה ביותר עדיף להשתמש באחד ממוצרי הפרוביוטיקה המובילים. הכמוסות מכילות מינון גבוה במיוחד של החיידקים הפרוביוטיים הטובים ביותר שנבחרו בקפידה על מנת לספק תוצאה איכותית ועוצמתית במיוחד.

שיהיה חג שמח ושנה טובה ומתוקה!

 

*References:

Nature Medicine 22, 879–888 (2016)

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

עובדות מעניינות שכדאי לדעת

נא השאירו שם וטלפון ויועצנו המומחים יחזרו אליכם
בהקדם למענה אישי ומקצועי.

שעות פעילות מחלקת הדרכה מקצועית:
ימים א' - ד' בין השעות 17:30 - 8:30
יום ה' בין השעות 08:30-16-30
לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו