• -
  • -

icoהתכווצויות שרירים אחרי פעילות גופנית? לא חייב לסבול

לפעילות גופנית חשיבות גבוהה בשמירה על הבריאות. פעילות גופנית תורמת לאיכות החיים ולהארכתם ותורמת לחיזוק הגוף כנגד מחלות רבות. ללא ספק, מדובר בהשקעה משתלמת ביותר ומספר גדל והולך של בני אדם בכל העולם בוחרים לשלב פעילות גופנית כחלק קבוע מסדר היום.

פעילות גופנית כגון הליכה או ריצה אינה עולה כסף, אולם מתאמנים מתחילים יאלצו בכל זאת לשלם מחיר והוא כאבי שרירים או בשמם המוכר יותר "התכווצויות שרירים". התכווצויות שרירים כתוצאה מספורט הם תופעה שכיחה ונורמלית במיוחד כאשר מתחילים להתאמן או חוזרים לאימונים לאחר תקופת מנוחה ארוכה.

למה זה קורה?
התכווצות שרירים היא תופעה בה יש עיוות בלתי רצוני של השריר המלווה בכאב. במרבית המקרים התכווצויות שרירים הם תגובה נורמלית של הגוף למאמץ חריג שהוא אינו מורגל אליו כחלק מתהליך ההסתגלות לאימון.

גם פעילות גופנית אינטנסיבית החושפת את השריר לעומסים כבדים ולעייפות עשויה לגרום להתכווצויות שרירים. התכווצויות כאלה עשויות להתרחש במהלך הפעילות או לאחריה, לעתים שעות רבות מאוחר יותר. הסיכויים להתכווצות שרירים גבוהים יותר כאשר השרירים אינם מאומנים ולא רגילים לעומס.

סיבה נוספת להתכווצויות שרירים עשויה להיות רמות לא תקינות של מלחים ומינרלים בדם כמו: אשלגן, סידן ומגנזיום. מצב כזה עלול להוביל לפגיעה בהולכת הגירוי העצבי לשריר ולהתכווצות בלתי רצונית.

כיצד ניתן למנוע התכווצויות שרירים
הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. להלן מספר המלצות שיסייעו לכם למנוע התכווצויות שרירים:

● מומלץ לבצע חימום נכון לפני האימון ותרגילי הרפיה ומתיחות אחריו.
● מומלץ להימנע משינויי טמפרטורה קיצוניים במהלך האימון ואחריו.
● מומלץ להימנע מתנועות חדות המפעילות על השרירים עומס רב בבת אחת.
● מאזן נוזלים תקין חשוב מאוד למניעת התכווצויות שרירים ולכן יש לשתות מספיק לפני, במהלך ואחרי האימון.

התכווצויות שרירים כתוצאה מחסר במגנזיום
התכווצויות שרירים עשויות להתרחש כתוצאה מחסר במגנזיום. המגנזיום הוא מינרל המהווה חלק חשוב בבניית השריר. המגנזיום פועל כווסת ובקרה של עצבוב השרירים ותפקידו להרפות את השרירים המכווצים. חסר במגנזיום עשוי לעכב את תהליך ההרפיה.

חסר במגנזיום נגרם כאשר כמות המגנזיום הנספגת בגוף קטנה מהכמות המופרשת ממנו. במהלך פעילות גופנית מתנדפים מהגוף מלחים באמצעות הזעה והסיכוי לחסר במגנזיום, לפגיעה בתפקוד ולהתכווצויות שרירים גדל. צריכה מספקת של מגנזיום מאפשרת לשריר לפעול בצורה מיטבית מה שמוביל לשיפור בביצועים.

כדאי להיעזר במגנזיום על מנת למנוע התכווצויות שרירים כאשר מתחילים להתאמן, כאשר חוזרים לאחר הפסקה ארוכה או כאשר מתנסים בפעילות גופנית חדשה שהשרירים אינם רגילים אליה. בזכות פעילותו כמרפה שריר, מגנזיום יעיל גם כנוגד מתח ומסייע בהפחתת כאבים על רקע מתח ולחץ נפשי.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו