• -
  • -

icoויטמין D - במיוחד בחורף!

מהפכת ה-D יצאה לדרך וכבר סוחפת את קהילת החוקרים בסערה! בעשור האחרון התפרסמה כמות אדירה של מחקרים על ויטמין D (ויטמין די) שהציגו ממצאים חדשים ופורצי דרך שרק מאששים את מה שחלק מאתנו ידע כל הזמן – ויטמין D הוא כוח שיש להכיר בו.

ויטמין D (ויטמין די) והתפקידים הידועים שלו
ויטמין D הנקרא גם "ויטמין השמש", נוצר בעורנו כתוצאה מחשיפה לקרינת השמש ומצוי גם במזונות כמו ביצים, שומן חיות ובעיקר דגים. הוא נחשב לאחד הוויטמינים החיוניים ביותר לגוף האדם. אם עד לפני זמן לא רב, חשבו שוויטמין D (ויטמין די) חיוני רק לחיזוק העצמות, היום מבינים שזה רק על קצה המזלג. אז מה אנחנו יודעים על התפקידים שלו? הוויטמין כפי שהזכרנו, חיוני למאזן הסידן. הוא למעשה מגביר את ספיגת המינרל במעיים, מה שהופך אותו למרכיב בעל תפקיד מפתח בשמירה על מבנה וחוזק העצמות, השיניים והשרירים. ויטמין D (ויטמין די) מגביר את פעילות מערכת החיסון והוא חיוני לתפקוד עצבי תקין. כמו כן, מסייע בחילוף החומרים של סוכרים וחיוני לספיגת ויטמינים ומינרלים.

מה הופך אותו לכזה ויטמין חיוני?
לרמות תקינות של ויטמין D (ויטמין די) בדם חשיבות מכרעת בשמירה על בריאותנו הכללית ובמניעה של מחלות. רובנו חושבים שחשיפה יומית קצרה לשמש, בדרך לעבודה או למכולת, מספיקה על מנת לשמור על רמת ויטמין D (ויטמין די) תקינה בגוף, זוהי טעות חמורה. במחקר שנעשה בארצנו ברוכת השמש, נמצא כי מרבית האוכלוסייה סובלת דווקא ממחסור בוויטמין D (ויטמין די) *.

מה עושים כדי לפתור את הבעיה? 

למה חשוב לקחת ויטמין D דווקא בחורף
אז ניתן לומר כי רובנו נמצאים בחסר מתמיד של ויטמין D (ויטמין די). בתקופת החורף בה הימים קצרים ואנחנו חשופים לקור, גשם ורוח, נעדיף להעביר את זמננו במקומות סגורים ולשים על עצמנו בגדים ארוכים. כתוצאה מכך, החשיפה לשמש בחורף היא מינימלית וגופנו כמעט ואינו מייצר את הוויטמין הנחוץ לו כל כך. במצב כזה, חסר בוויטמין D הוא בלתי נמנע. נטילת ויטמין D (ויטמין די) ממקור חיצוני חיונית, במיוחד בחורף, על מנת למנוע מצב של חסר ואת התופעות הקשות העלולות להתלוות אליו. 

איך מונעים חסר בוויטמין D ?
בכל תקופות השנה ובמיוחד בחורף, הדרך היעילה והטובה ביותר למנוע חסר בוויטמין D היא על ידי נטילתו כתוסף תזונה. נטילת ויטמין D כתוסף תזונה תבטיח שמירה קבועה של רמתו בדם, גם במצב בו הגוף עצמו אינו מייצר ממנו כמות מספקת, ותמנע תופעה של חסר. 

*References:

*Isr Med Assoc J, 2010. 12(12): p. 751-6

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו