• -
  • -

icoויטמינים בהריון - המדריך המלא להריונית

תשמרי על עצמך ועל העובר שלך באמצעות ויטמינים בהריון

ההתרגשות בשיאה, את אוטוטו אמא! 

בתהליך תכנון ההיריון ובמהלכו, חשוב שתדאגי לעצמך ולעובר שלך. אימוץ אורח חיים בריא אשר כולל בתוכו תזונה נכונה, פעילות גופנית מתונה ומנוחה הוא חשוב והכרחי. בין כל הפרמטרים החשובים הללו לשמירה על הריון תקין והבריאות שלך, חשוב שתכירי נדבך נוסף מהותי ומשמעותי - ויטמינים ייעודיים לתקופת ההיריון. 

נטילת ויטמינים בהריון כבר מזמן הפכה הכרחית ונחוצה בקרב נשים המתכננות הריון, בהריון עצמו ואף לאחר ההיריון. לכל אחד מהמינרלים, הוויטמינים והרכיבים המומלצים יש תפקיד ומשמעות שונה, וכל אחד מהם תורם להתפתחות מיטבית של העובר ולהריון בריא ככל האפשר של ההריונית. לכן חשוב להקפיד על ויטמינים בהריון לאורך כל הדרך (גם לפניו וגם אחריו).

בתקופת ההיריון יש כל כך הרבה דברים שחשוב לזכור ולדעת, והמידע עשוי לבלבל. לכן החלטנו לעשות לך קצת סדר ולהכיר לך את כל הוויטמינים והמינרלים הנחוצים בהריון, על מנת שלא תפספסי שום דבר שעשוי לגרום לך להיות במיטבך במהלך ההיריון. אז בין הוויטמינים שנרחיב עליהם, תשנני כבר בעל פה את הבאים: חומצה פולית (בנגזרת הפעילה פולאט), ברזל, יוד, ויטמין D ואומגה 3 (בדגש נגזרת DHA).

ויטמינים, מינרלים ורכיבים תזונתיים חשובים בהריון - בואי נעשה לך סדר: 

חומצה פולית

החברה הכי טובה שלך לכל תקופת הפוריות, ומנצחת על רשימת הוויטמינים בהריון. על פי המלצות משרד הבריאות, על כל אישה המגיעה לגיל הפוריות יש לצרוך באופן קבוע חומצה פולית במינון של 400 מק"ג ביום. החומצה הפולית חשובה ונחוצה על מנת למנוע מומים בעובר. 
מתי מומלץ להתחיל? חשוב מאד שתתחילי ליטול את התוסף עוד לפני שאת נכנסת להריון, עוד בשלב התכנון, כאשר ההמלצה האופטימלית היא כשלושה חודשים טרום הכניסה להריון. 

ברזל 

כשאנחנו מדברים על ויטמינים בהריון אנחנו מדברים כמובן על ברזל. במהלך ההיריון גופך זקוק לכמות גדולה מהרגיל של ברזל, מהסיבה שקיימת עלייה משמעותית בנפח הדם ויש צורך לספק את צרכי העובר כראוי. המינון המומלץ הוא 30 מ"ג ליום.
מתי מומלץ להתחיל? החל מתום החודש השלישי להריון ועד שישה שבועות לאחר הלידה. 

אומגה 3 

מדובר על רכיב המגיע ממשפחת חומצות השומן החיוניות, נטילה שלו במהלך ההיריון חיונית להתפתחות תקינה של העובר. המינון המומלץ על פי משרד הבריאות הוא 300 מ"ג אומגה 3 בנגזרת DHA ליום. 
מתי מומלץ להתחיל? לכל המאוחר בשבוע ה-18 להריונך, כלומר, בשליש השני להריון.

סידן

מינרל המסייע להתפתחות העצמות והשלד של העובר שלך. צריכה מועטה של סידן עשויה לגרום להתפתחות בלתי תקינה של שלד העובר ולדילול העצם אצלך, האם. 
מתי מומלץ להתחיל? מומלץ ליטול בכל תקופת ההיריון וההנקה.

ויטמין D3 

מסייע לספיגת תקינה של סידן ולבריאות העצם. נתונים על רמות ויטמין D בציבור הישראלי מראים כי עבור חלקים גדולים באוכלוסייה הוויטמין נמצא בחוסר. על אף שניתן לספוג ויטמין D מחשיפה לשמש משרד הבריאות ממליץ לנשים בהריון לצרוך את הוויטמין באמצעות נטילת תוסף ויטמין D3. המינון המומלץ הוא 400 יחב"ל ליום.
מתי מומלץ להתחיל? מומלץ ליטול בכל תקופת ההיריון וההנקה.

יוד

רכיב שחשיבותו עלתה לאחרונה במיוחד בתקופת ההיריון. נכלל ברשימת 4 הרכיבים המומלצים על ידי משרד הבריאות לנטילה בהיריון. ההמלצה היא לצרוך יוד במינון של 220-150 מיקרוגרם ליום.
מתי מומלץ להתחיל?  לפחות חודש לפני ההיריון ובמהלך כל תקופת ההיריון וההנקה.

חשוב לזכור  - לכל כלל יש יוצא מן הכלל וייתכן כי רופא ימליץ על מינון שונה של ויטמינים בהריון במקרים פרטניים.

אז כמו שתוכלי לראות קיימת רשימה ארוכה של ויטמינים ומינרלים שצריך לקחת בהיריון, וסקרנו כאן את אלו הנחוצים ביותר. בין כל הבדיקות וההתעסקות בהיריון, לצרוך כל כך הרבה ויטמינים זו לא משימה פשוטה, אנחנו יודעים. לכן נציע לך פתרון נוח, יעיל ומספק בהחלט ברמת המינון היומי שלו לצריכת כל הוויטמינים שתצטרכי במהלך תקופת ההיריון, לפניה ואחריה- מולטי ויטמין לנשים בהיריון- טבליה אחת שמכילה את כל הרכיבים שאת הכי צריכה.

איך תקבלי מקסימום ויטמינים בהריון במינימום תוספים?

בטח יצא לך לשמוע לפחות פעם אחת את השם פרנטל כשזה מגיע לוויטמינים בהיריון, אבל חשוב שתדעי, פרנטל הוא שם כולל לפורמולות מולטי ויטמין-מינרל לנשים בהיריון. למרות זאת יש הרבה מוצרי פרנטל בשוק ויש לבחור את אלו שמצד אחד מתאימים להמלצות משרד הבריאות ומצד שני עשירים ואיכותיים.

פרנטל - חשיבותו וחיוניותו

תוסף פרנטל הינו פורמולה אשר תפקידה לסייע לך להשלים את התזונה היומית שלך בצורה הטובה ביותר במהלך תשעת חודשי ההיריון, כמו גם בתקופה שלפני ובתקופה שאחרי.

הוא מכיל הרכב של רכיבים אופטימליים (ויטמין בי, חומצה פולית, סידן, מגנזיום, יוד, אבץ ועוד) ונמצא עומד בכל הקריטריונים של משרד הבריאות הישראלי ושל ארגוני הבריאות העולמיים.

שימי לב- במקרים מסוימים ובהתייעצות עם רופא בלבד, כדאי לקחת ויטמינים ספציפיים בנפרד ובמינון גדול יותר מאשר הקיים בפרנטל, כמו נטילת ברזל בנפרד במקרים שלחוסר משמעותי. 

איך תבחרי את התוסף המתאים ביותר עבורך?

 כשאת באה לבחור את התוסף האידיאלי עבורך חשוב שתבדקי את הדברים הבאים:

  • -מכיל את הרכיבים המומלצים על ידי משרד הבריאות לנשים בהיריון
  • -מכיל פורמולה המאפשרת מינון מספק וספיגה יעילה של ברזל ללא תופעות לוואי
  • -מכיל את הפורמולה הרחבה ביותר של רכיבים בטבלייה אחת!
  • -מומלץ על ידי איגוד הגניקולוגים
  • -מתאים לתקופת טרום הריון, הריון והנקה. 

נמליץ לך בחום עוד לפני שאת מתחילה ליטול ויטמינים בהריון, לסגל לעצמך שגרת תזונה נכונה ובריאה. שילוב נכון של תזונה בריאה וצריכת תוספים בהריון הוא האידאלי והאופטימלי ביותר עבור הבריאות שלך והתפתחות העובר שבדרך. 

שיהיה בשעה טובה!

 

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו