• -
  • -

icoחוזרים לעשות ספורט? כך תעשו את זה נכון

תקופת ההסגר הגיעה לסיומה ואיתה גם התירוצים. אם עד עכשיו התאמנם בריצה למרחקים קצרים מהמקרר אל הספה ובחזרה, כעת עם ההקלות במגבלות, אפשר להתחיל להחזיר את הגוף לשגרת אימונים בריאה.

עיסוק בכושר ובספורט מומלץ וטוב לבריאות. פעילות גופנית המתבצעת על בסיס קבוע חשובה לתפקוד הגופני, עוזרת לפיתוח הגוף, לפורקן מתחים, מפחיתה את הגורמים מחוללי המחלות וחשובה גם לנפש ולשיפור המצב רוח. יחד עם זאת, חזרה לשגרת אימונים לאחר הפסקה ממושכת היא משימה לא קלה שצריכה להיעשות בהדרגתיות ואף עלולה לגרום לפציעות ודלקות אם אינה מבוצעת כמו שצריך.

מה קורה לגוף כשמפסיקים להתאמן?

לצערנו, לא ניתן "לצבור" כושר גופני. גם אם אתם ברמת כושר גבוהה, לא תוכלו לשמר את היכולת הגופנית ללא פעילות על בסיס קבוע. ככל שההפסקה משגרת האימונים שהורגלתם אליה הייתה ממושכה יותר, כך גם השינויים שהגוף עובר. אחד מהם לדוגמא הוא הפחתת מסת השריר בגוף. חשוב שתיקחו בחשבון שהגוף שחוזר לפעילות אחרי הפסקה ארוכה הוא לא הגוף שהיה בעבר, במיוחד אם זנחתם את האימונים לחלוטין. אם לפני כן הייתם עושים תרגילים מסוימים בקלות, היום אתם עשויים למצוא את עצמכם מתקשים גם במשימות שנראו לכם בעבר פשוטות.

אחרי הפסקה ארוכה, הגוף שלכם עוד לא מוכן לעמוד באותם עומסים שהרגלתם אותו בעבר, ולכן אם תנסו לחזור ישירות לאותה שגרת אימונים ישנה, בצורה לא הדרגתית ולא מבוקרת, אתם עלולים לגרום לנזקים כמו: דלקות, קרעים בשרירים ובגידים ועוד פציעות ספורט שונות. בנוסף, מעבר לנזקים הפיזיים שיכולים להיגרם במצב של חזרה לשגרת אימונים לא הדרגתית, השבירה הנפשית, מאי העמידה בציפיות שלכם, תהיה קשה לא פחות ולכן רצוי להתאים את המצב החדש להתחלה החדשה שאתם עומדים בה.

חזרתי לפעילות ואני מרגיש/ה כאב- למה זה קורה?

כאב הוא אזעקה. זוהי הדרך של המוח להתריע על בעיה או נזק באיבר או אזור בגוף. במקרים רבים מדובר בבעיה קלה החולפת מעצמה ואיתה גם הכאב. אך אם העמסתם על הגוף יותר מדי, יתכן והוא מאותת לכם על זה. הכאבים הנפוצים ביותר הם כאבים ממקור שרירי, כאבים במערכת התנועה, כאבים כתוצאה מפציעת ספורט או כאבים הנובעים מפעילות מאומצת. כאבים מסוג זה מלווים בדרך כלל בתהליכי דלקת משמעותיים. במקרים מורכבים, התעלמות מכאב עשויה לגרום להתפתחות של נזק חמור יותר. אם הדלקת אינה מטופלת ונמשכת זמן רב, הכאב ימשיך להציק ואף עשוי להתגבר ולפגוע באיכות החיים שלכם בצורה משמעותית. הדלקת עלולה להוביל לבעיות בתפקוד מערכת השרירים, המפרקים, הגידים והשלד, ועל כן חשוב להקדיש לנושא תשומת לב ולפעול על מנת למנוע את התפתחותה של הדלקת.

איך נוצרות דלקות ספורט?

בזמן מאמץ גופני מופעל עומס רב על הרקמות, אשר עלול לגרום למתיחה או אפילו לקרע. במצב זה, הרקמה הפגועה משחררת חומרים שמאותתים למערכות הריפוי וההחלמה הטבעיים של הגוף להיכנס לפעולה. הדלקת היא למעשה תגובה טבעית של המערכת החיסונית לנזקים הנוצרים ברקמות הגוף. בעקבות הדלקת פועל הגוף לבניית רקמות חדשות שמחליפות את אלו שנהרסו. בשלב זה, רקמות חיבור חדשות נוצרות ומאחות את הקרע.

כאשר מתפתח תהליך דלקתי משמעותי, ניתן לחוש כי המקום הפגוע נפוח ורגיש למגע. יתכנו קשויות בשרירים מסביב לפציעה, ואם הפציעה חלה מסביב למפרק, גם טווח התנועה של המפרק עלול להיפגע. הכאב כשלעצמו משמש כאות אזהרה לכך שקיימת פגיעה וכי כעת יש לנוח או להוריד מעומס האימון .אם נדע כיצד להיאבק בדלקת נוכל להקל על הכאב ואף להיפטר ממנו לגמרי.

כורכומין – הצמח הנחקר בעולם בתחום הדלקות

אם אתם סובלים מכאב כתוצאה מדלקת במערכת התנועה ולא מהיום, סביר להניח שניסיתם לא מעט דרכים להקל על מצבכם. בטח גם שמעתם על היתרונות של שורש הכורכום. אך אם בכל זאת טרם שמעתם על נפלאות הכורכום, וגם אם כן, תנו לנו להראות לכם למה מדובר בצמח המרפא היעיל ביותר בעולם לטיפול בדלקות.

כורכום הוא לא רק תבלין, הוא אחד מצמחי המרפא העתיקים והידועים ביותר בעולם. כיום הכורכום הוא אחד מהצמחים הנחקרים ביותר בתחום הדלקת והכאב בזכות החומר הפעיל שבו, כורכומין. כורכומין הוא חומר המכיל מגוון רחב של נוגדי חמצון ורכיבים טבעיים אנטי דלקתיים המסוגלים לעכב אנזימים ורכיבים נוספים הגורמים לדלקות. יתרונותיו של הכורוכמין נבדקו והוכחו באלפי מחקרים מדעיים וקליניים והוא מומלץ על ידי מספר גדל והולך של רופאים לטיפול בכאבים במערכת התנועה ומצבים דלקתיים אחרים. מעבר לכך, בזכות יכולת נוגדת החמצון הגבוהה שלו, הוא גם מסייע להגנה הטבעית ולתפקוד תקין של מערכת החיסון, כך שעם כורכומין אתם מרוויחים חיזוק כפול לגוף שלכם - במיוחד בתקופה שכזו.

קיימים לא מעט סוגי כורכומין בשוק, אבל כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר כדאי לבחור במוצר הטוב והיעיל ביותר. מדובר בחומר שלגוף קשה מאוד לקלוט אותו לדם, ולכן רצוי לבחור בתוספים עם פטנט נחקר, אשר יעילותם הקלינית הודגמה מחקרית ושזמן השהייה שלהם בדם הוא ממושך, בין 8-12 שעות. כמו כן, חשוב לוודא שהתוסף מגיע בצורת נטילת נוחה לבליעה ובטכנולוגיה המאפשרת ספיגה טובה לעוצמה רבה יותר. אופציה כזו יכולה להיות בכמוסות סופט ג'ל, המאפשרות להכניס בכמוסה חומר נוזלי שמשתחרר מהר יותר בגוף, מה שעוזר לספיגה יעילה.

כורכומין - מחזיר אתכם חזרה למסלול!

 

 

 

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

נא השאירו שם וטלפון ויועצנו המומחים יחזרו אליכם
בהקדם למענה אישי ומקצועי.

שעות פעילות מחלקת הדרכה מקצועית:
ימים א' - ד' בין השעות 17:30 - 8:30
יום ה' בין השעות 08:30-16-30
לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו