• -
  • -

icoלישון טוב, להפחית מתחים ולהחזיר את השלווה לחיים

החיים במדינה כמו שלנו יכולים להיות מתוחים מהרגיל. אירועים ביטחוניים, חוסר וודאות ואי יציבות שליוו אותנו בעבר, ואף מלווים בימים אלו, גורמים לנו למצוא את עצמנו דרוכים, עצבניים, לחוצים ומתוחים הרבה יותר מהרגיל.

מתח מתמשך שכזה עלול להיות מזיק ובמידה ולא נטפל בעצמנו ונדאג לשמור על הנפש, הוא עלול להחליש אותנו ומערכות הגוף יכולות להיפגע. אנחנו פתאום יכולים לסבול מעייפות, כאבי ראש, הפרעות בעיכול, חולשה ותשישות. להיות חסרי סבלנות כלפי המשפחה, חברים לעבודה והסביבה כולה, ובמקרים חמורים מתח קיצוני אף עלול להוביל למצבי חרדה, דכדוך ודיכאון.

אם לא נצליח להשיג איזון, נתמוטט. מה עושים?

הדרכים המומלצות להפחתת מתחים

תאמינו או לא, המתח לא חייב להיות חלק בלתי נפרד מאתנו. הדרך להפחתת מתחים אינה דורשת מומחיות או כישרון מיוחד.

להלן מספר טיפים לחיים בריאים ורגועים יותר שכל אחד יכול לאמץ:

  • ניהול נכון יותר של הזמן- ניהול זמן בצורה אפקטיבית עוזר בניהול מתחים. תכננו את היום שלכם ואם אפשר את יום המחר. תקבעו מגבלות זמן לכל פעילות, עבדו עם יומן, שעון ותזכורת, חלקו את המשימות לפי דירוג של חשיבות וסננו במידת האפשר את הדברים שגוזלים ממכם זמן.
  • הקפדה על פעילות גופנית- חשוב להיות בתנועה, פעילות גופנית משחררת אנדרופינים התורמים להתרוממות המצב רוח. הקפידו לצאת לפחות פעמיים בשבוע להליכה, ריצה או כל פעילות אחרת שאתם אוהבים.
  • הקפדה על תזונה נכונה- תזונה מאוזנתקשורה לתחושה כללית טובה יותר. שלבו בתזונה שלכם ירקות, פירות, דגנים מלאים, וחלבונים רזים להגברת האנרגיה. הימנעו מנשנושים לא בריאים, הקפידו לא לדלג על ארוחות והשתדלו לאכול בזמנים קבועים.
  • הקפדה על טיפוח אישי- סדרו לעצמכם שעה של טיפוח אישי, ובטיפוח אישי אנחנו מתכוונים לכל דבר שעושה לכם טוב. שירה, כתיבה, ציור, אפייה, אולי יוגה? זה הזמן שלכם ובשבילכם.
  • אימוץ גישה הומוריסטית וקלילה לבעיות היומיום- אין פירוש הדבר שצריך לראות הכל דרך משקפיים ורודות, אבל תנסו להישאר קלילים, תהנו ממה שיש והאמינו בעצמכם. הגישה שלנו היא הדרך בה אנחנו בוחרים להתמודד עם כל סיטואציה וגישה קלילה יותר תוכל לעזור בהפחתת הלחצים.

נשמע פשוט, אבל פעמים רבות שגרת החיים חזקה יותר, וגם אם אנו מצליחים לצאת להליכה פעמיים בשבוע ולאכול יותר ירקות טריים, זה פשוט לא מספיק על מנת להחזיר לנו את האנרגיה הנדרשת מאיתנו להתמודדות עם המתח ולעיתים אנחנו זקוקים לסיוע נוסף.

הכירו את לקטיום®

לקטיום® הינו פטנט צרפתי שמבוסס על חלבון שעבר תהליך ייחודי. חלבון זה מוכר מחלב האם כרכיב שמשרה שינה ורוגע על תינוקות יונקים. הלקטיום® פועל ברמה הגופנית וברמה הנפשית ומפחית תגובות רגשיות ופיזיולוגיות המאפיינות מצבי מתח(2-3).

חשיבות שינה טובה ואיכותית

אחת התופעות הקשות ביותר הנלוות למצבי מתח וחרדה היא הקושי להירדם בלילה, וכשכבר נרדמים השינה היא קלה והעייפות מלווה אותנו לאורך היום. עייפות מצטברת גורמת לפגיעה בערנות, לפגיעה בתפקוד ואפילו לסכנת חיים, למשל בזמן נהיגה. שינה איכותית ממלאת לנו את המצברים הגופניים והנפשיים והיא אחד הגורמים המכריעים המאפשרים לנו להתמודד עם מצבי לחץ וחרדה ולכן חיונית ביותר. הלקטיום®, שהוכח כתורם העיקרי לאיכות השינה בתינוקות, יכול לסייע להתמודדות הגוף ותמיכה באיכות החיים.

לסיכום, אין ספק שהמציאות שלנו ואירועים מסוימים יכולים לטלטל את עולמנו והשפעותיה מתבטאות בכל תחומי החיים. במיוחד עכשיו אמצו לעצמכם תחביבים מרגיעים, אכלו נכון, הקפידו על שינה טובה ופעילות גופנית. כל אחד מאיתנו יכול לחוות תקופות שונות בצורה אחרת, אך המתח לא חייב להיות חלק בלתי נפרד מחיינו.

*References:

(1)FASEB J 2001; 15: 1780-2
(2)The Open Sleep Journal, 2009, Eur J Clin Nutr 2007;61: 536-41
(3)2012 Aging Ment Health

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

עובדות מעניינות שכדאי לדעת

נרשמים לניוזלטר סופהרב

ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא !

הצטרפו עכשיו

עקבו אחרינו

יצירת קשר

נשארתם עם שאלות? צוות המומחים המקצועי שלנו ישמח לסייע - מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם.
ניתן לפנות אלינו גם בטלפון בימים א'-ד' בין השעות 17:30 - 8:30 וביום ה' בין השעות 8:30-16:30
או בצ'אט שבתחתית העמוד