• -
  • -

icoלשמור על הבריאות בחורף ב- 5 צעדים פשוטים

אמנם קוראים להן מחלות חורף, אבל אנשים רבים סובלים מגודש באף, חום ושיעול דווקא בעונת המעבר. אמנם בדרך כלל לא מדובר במחלות קשות במיוחד, אבל הן בהחלט מטרידות. הן עשויות לגרום לנו להפסיד ימי עבודה ולילדים שלנו להפסיד ימי לימודים וגן ובכלל, אף אחד לא אוהב להסתובב עם חום ונזלת. אבל רגע לפני שגם אתם רצים לסופר הקרוב להצטייד בטישו ואקמול, מומלץ לקרוא למה זה בכלל קורה לנו ולקבל טיפים למניעת ההדבקה הבאה.  

למה אנחנו חולים?

הגוף שלנו אינו חובב גדול של שינויים קיצוניים ועונות המעבר הן תקופה כזו בדיוק. מזג האוויר משתנה במהירות בין חום ויובש ביום, לקור ולחות בערב. השינויים הללו משפיעים על מערכת החיסונית שלנו, המהווה את חומת המגן מפני מחלות וזיהומים, ומחלישים אותה ובכך חושפים את הגוף למתקפות חיידקים ווירוסים שונים. התופעות שאנו מכנים צינון והתקררות הן תסמינים של חלק מהמחלות הנגרמות על ידי אותם מזהמים שחודרים את מערכת החיסון. תסמינים נוספים הם, כאמור, גודש באף, חום ושיעול. למזלנו הרב, למערכת החיסון מנגנון הסתגלות משוכלל ולאחר תקופה קצרה היא מחסלת את המחלה ואנחנו שוב בריאים.

5 הרגלי בריאות בשביל למנוע את ההדבקה הבאה

  1. רצוי להימנע ממגע קרוב מדי. לא צריך לברוח לצד השני של הכביש כשפוגשים אדם חולה, אך רצוי לשמור על מרחק. הרגל זה חשוב בשני המקרים, ז"א גם במידה ואתם חולים – שמרו על מרחק מהקרובים אליכם בשביל להגן עליהם מהדבקה.
  2. כשאתם חולים – הישארו בבית. אנחנו רוצים למנוע התפשטות של המחלה בשביל לעצור אותה כמה שיותר מהר ולא לפגוע באחרים, לכן, במידה ואפשרי, מומלץ ואף רצוי לקחת חופשת מחלה מהעבודה או מהלימודים כשאתם חולים.
  3. לנקות את הידיים. שטיפת ידיים לעתים קרובות תסייע בהגנה מפני חיידקים. אם לא זמין לנו סבון ומים, אפשר להשתמש בג'לים מבוססי אלכוהול ואפילו למקם אותם בקרבת מקום, על השולחן במשרד או מפוזרים בבית. לאנשים מסוימים זה אולי נראה קצת היסטרי, אבל עדיף להיזהר מאשר להצטער.
  4. להימנע ממגע בעיניים, האף או הפה. חיידקים מתפשטים לעתים קרובות כאשר אדם נוגע באיזשהו פריט שכבר מזוהם בחיידקים ולאחר מכן נוגע בעיניים, באף או בפה.
  5. הרגלי בריאות טובים נוספים! לנקות ולחטא משטחים שנוגעים בהם לעתים קרובות בבית, בעבודה או בבית הספר, במיוחד כשמישהו חולה. מומלץ להקפיד לקבל שפע של שינה בעונה זו, להיות פעילים פיזית, לנהל טוב יותר את רמות הלחץ, לשתות המון נוזלים ולאכול מזון בריא ומזין.

 

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו