• -
  • -

כמה באמת אתם יודעים על ויטמין D? רובנו נתקלים בוויטמין D עם הצטרפותו למשפחה של התינוק הראשון. הרופא אומר לתת שתי טיפות של ויטמין D בכל יום, ואנחנו ההורים אפילו לא שואלים אפילו למה. אם הרופא אמר, ואם כל שאר ההורים עושים את זה אז כנראה שזה נכון. חוץ מזה, זו עוד דרך בדוקה להרגיע תינוק בוכה אחרי אמבטיה ומה לא עושים בשביל עוד כמה דקות של שקט.
אבל מה באמת אתם יודעים על ויטמין D?

הפוטנציאל הבריאותי הטמון בוויטמין D זוכה, בעשור האחרון, להכרה גוברת והולכת בקרב יותר ויותר חוקרים מתחומים שונים. וויטמין D מוכר לנו כאחד הגורמים החשובים במניעה של מחלות הקשורות לעצם ולשלד בכך שהוא מסייע לספיגת סידן בגוף.
במהלך חיינו אנו פוגשים אותו בעיקר בשני מקרים:
כשתינוק נולד, מנה יומית של ויטמין D על מנת לוודא התפתחות תקינה של העצם ומניעת רככת עצמות.
כשאדם מתבגר, ויטמין D כהגנה על בריאות העצם שנוטה להידלדל ומול הסיכון לאוסטאופורוזיס שעולה. אולם לאחרונה הסתבר כי מבחינת הפוטנציאל הבריאותי של ויטמין D מדובר רק בקצה הקרחון.

הפוטנציאל הבריאותי המלא של ויטמין D נחשף
מחקרים רבים שנערכו לאחרונה הוכיחו כי ויטמין D אינו עוד מנת חלקם הבלעדית של פעוטות וקשישים, אלא מסייע למניעה וטיפול במצבים בריאותיים רבים ומגוונים כגון:

● טיפול ומניעה של שפעת והצטננות מאחר והוא בעל פעילות אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית ומסייע לחיזוק מערכת החיסון
● טיפול במחלות אוטואימוניות כגון סוכרת, טרשת נפוצה, דלקת פרקים, טרשת עורקים, פיברומיאלגיה
● סיוע למניעת השמנה מאחר והעשרת התפריט היומי בוויטמין D וסידן מגבירה קצב חילוף השומן בגוף

בנוסף, ויטמין D נמצא יעיל גם לשיפור ביצועיים ספורטיביים. הוא מסייע בבניית וחיזוק השרירים ובשיפור המהירות הטבעית, זמן התגובה והסיבולת.

האם אנחנו צורכים מספיק ויטמין D?
ככל שגוברת המודעות לחשיבותו הרבה של ויטמין D, כך גובר החשש שאנו לא צורכים ממנו מספיק.
אז האם אנחנו צורכים מספיק ויטמין D?
ובכן, עבור רובנו התשובה היא לא. מדובר בתשובה מפתיעה, במיוחד לאור העובדה שידוע כי ויטמין D נוצר בגופנו בעקבות חשיפה לשמש ושמש היא מצרך נפוץ וחינמי בארצנו הקטנה. אז מדוע נמצא כי רוב האוכלוסייה בישראל סובלת מחסור בוויטמין D?

המקור לפרדוקס זה זהה למקורן של בעיות רפואיות רבות המזוהות עם אורח החיים של העולם המודרני. יותר מידי עבודה משרדית או תחת קורת גג ופחות מידי שהייה בחוץ. ואם כבר יוצאים לשמש, החשש (המוצדק) מפני נזקי החשיפה לשמש גורמים לנו ללבוש בגדים ארוכים או למרוח קרם הגנה שמסנן את הקרינה. אבל גם בתנאים האלו ניתן לאזן את רמת הוויטמין D בגוף ולשמור על הבריאות.

אז מה עושים כדי להשיג ויטמין D?
ניתן להפיק ויטמין D ממזונות שונים כגון שמן דגים, חלמון ביצה, פטריות ומוצרי חלב.
בסופהרב ניתן להשיג ויטמין D טבעי בצורתו הפעילה D3! מנת ויטמין D יומית תאפשר לכם לשמור על מאזן תקין שלו בגוף ותסייע לכם להישאר בריאים וחזקים.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו