• -
  • -

icoנפיחות בטנית? אתם במקום הנכון ..

הסיבות לנפיחות בטנית ואיך מטפלים בה
מכירים את ההרגשה אחרי ארוחה כבדה, פתאום המכנסיים לוחצים מידי ואתם חייבים, פשוט חייבים לשחרר עכשיו את החגורה ולפתוח כפתור אחרת הבטן פשוט תפרוץ החוצה דרך המכנס? עכשיו תארו לכם את החיים עם הרגשה כזו כל היום, בלי שום קשר למה שאכלתם.

נשמע קשה? בדיוק כך. זוהי "נפיחות בטנית", ממנה סובלים עד כ 30% מהאוכלוסייה, התופעה שכיחה יותר אצל נשים. נפיחות בטנית מתאפיינת בתחושת מלאות וכבדות בבטן, מראה של בטן נפוחה שלא יורדת, רגישות למגע וכאבי בטן, ועשויה לגרום להפרעה קשה בתפקוד היומיומי.

הגורמים לנפיחות בטנית
לנפיחות בטנית סיבות אפשריות רבות, להלן העיקריות שבהן:

1. כליאה של גזים במעי
2. אכילת מזונות מנפחים ומעוררי גזים כגון: קטניות, כרוב, כרובית
3. שתיית משקאות תוססים
4. הרגלי אכילה לא נכונים היוצרים בעיות במערכת העיכול המובילות בסופו של דבר לנפיחות בטנית
5. תסמונת המעי הרגיז ומחלות מעיים אחרות

סיבה נוספת הקשורה בדרך כלל למצב של נפיחות בטנית היא פגיעה בפלורה של חיידקי המעי. מערכת העיכול שלנו מלאה בחיידקים. אלו חיידקים טובים שתפקידם לסייע לנו בתהליך עיכול המזון וספיגתו במעי, ולמנוע בעיות עיכול ותופעות כגון נפיחות בטנית ותחושת מלאות. פגיעה באוכלוסיית החיידקים הטובים במעי עשויה להוביל להתפתחות ושגשוג חיידקים מזיקים באזורים שונים במערכת העיכול. כתוצאה מכך תהליך העיכול יפגע ועשוי להתפתח מצב של נפיחות בטנית.

הדרכים לטפל בנפיחות בטנית
הטיפול בנפיחות בטנית מבוסס בעיקר על שינוי הרגלי תזונה. במידה וידועה רגישות למזונות מסוימים הגורמים לגזים ולנפיחות, כגון קטניות או ירקות מסוימים, רצוי להימנע מאכילתם או לאכול אותם רק לאחר בישול ארוך. עבור אנשים בעלי רגישות ללקטוז, צריכת חלב ומוצריו עשויה לגרום לתחושת נפיחות ולכן רצוי להימנע לחלוטין מאכילת מזונות אלו.

ארוחות גדולות מדי עלולות להכביד על מערכת העיכול ולגרום לנפיחות של הבטן כתוצאה מהעמסת כמויות גדולות מידי של מזון. על מנת להימנע ממצב זה מומלץ לפזר את האכילה על מספר רב של ארוחות קטנות במהלך היום במקום להסתפק בשתיים או שלוש ארוחות גדולות.

שתיית מים אינה מהווה סכנה בריאותית לכשעצמה, אולם שתיית כמות רבה מידי בבת אחת, ובמיוחד לאחר ארוחה כבדה, עשויה להוסיף לתחושת האי נעימות והכבדות. עדיף לשתות בלגימות קטנות ולאורך זמן במקום "להתחבר לבקבוק". על משקאות תוססים מומלץ לוותר לחלוטין, לא רק בגלל האי נעימות בבטן אלא גם בגלל כמות הסוכר שהם מכילים.

נפיחות בטנית קשורה, במקרים רבים, גם לפגיעה בפלורה של חיידקי המעי, ולכן חשוב לחזק את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים ולהגדיל את כמותם בעזרת שילוב מוצרי חלב פרוביוטיים או תוסף של חיידקים פרוביוטיים בכדורים או אבקה.

פרוביוטיקה - החיידקים הטובים
פרוביוטיקה הוא תחום מרתק אשר נמצא בחזית המחקר התזונתי העוסק כל כולו בזני חיידקים "טובים" התורמים לאיזון החיידקים במעיים ובפה. מחקרים רבים מראים כי נטילה על בסיס קבוע של חיידקים פרוביוטיים מסייעת להחזיר את האיזון למערכת העיכול, מונעת מאוכלוסיית החיידקים הרעים להתפתח, משפרת באופן משמעותי את פעולת העיכול ובכך מונעת בעיות כגון נפיחות בטנית.

איזון אוכלוסיית החיידקים הטובים עלול למנוע, מלבד מצב של נפיחות בטנית, גם בעיות של יציאות לא סדירות, כאבי בטן, התכווצויות במעי ואף תופעות שאינן מזוהות ישירות עם מערכת העיכול כמו אלרגיות ובעיות עור.

מה שהרבה אנשים לא יודעים, זה שהחיידקים הטובים מסייעים לנו להיפטר מחומרים מזיקים, מפיקים ויטמינים ונוטריינטים אחרים, מסייעים בשמירה על בריאות מערכת העיכול ומסייעים בהגברת עמידותה של מערכת החיסון.

מוצרי הפרוביוטיקה האיכותיים והאפקטיביים ביותר
על מנת שהחיידקים הפרוביוטיים ישתרשו וישגשגו במעי עליהם לעמוד קודם כל בפני החומציות הגבוהה של הקיבה. בחברת סופהרב פותח פטנט ייחודי בטכנולוגיה חדישה: ציפוי כפול המורכב מחלבון וסיבים תזונתיים. הציפוי מגן על החיידקים הפרוביוטיים כאשר הם נמצאים בקיבה ומאפשר לכל כמות החיידקים להגיע למעי הדק. בנוסף מגן עליהם הציפוי מפני לחות וחום ומבטיח למוצר חיי מדף ארוכים יותר.

מוצר הפרוביוטי ביו-25 מגיע במינונים גבוהים וייחודיים לשוק תוספי הפרוביוטיקה בישראל. הפורמולה הייחודית מכילה 11 זנים של חיידקים פרוביטיים פטנטים שונים במינון של 25 מילארד חיידקים פעילים בכמוסה אחת בלבד.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו