• -
  • -

icoעשיר מכל מלך: ויטמין C

מאת: עדי צוררו |

ויטמין C נמצא בתודעה הישראלית מאז התשדירים המיתולוגיים של "קיווי עסיסי עם ויטמין C". זוכרים? אז לטובת מי שלא, מדובר באחד הוויטמינים החיוניים ביותר לבריאות שלנו- בני האדם. אבל, רצה הגורל ולמרות שאנו זקוקים לו מאוד, אנחנו לא מסוגלים לייצר אותו וחייבים לקבלו מהמזון. בהצלחה לנו.

ויטמין C - קצת רקע 

לוויטמין C היסטוריה שמתחילה כבר מהמאה ה- 17. בתקופה זו אנשים רבים חלו במחלה בשם צפדינה (שהייתה מזוהה בקרב יורדי ים), שמאוחר יותר התבררה כי נגרמת עקב חוסר קיצוני ברמות הוויטמין בגוף.

היום, זהו כנראה הוויטמין הכי מפורסם שיש והנה חמש סיבות למה:

ויטמין C תורם לחיזוק המערכת החיסונית- הכל בחיים עניין של טיימינג. לא ככה? אז רגע לפני שהפח שלך יתמלא בטישואים משומשים והגרון שלך יתחיל להציק, תשמע מכל אדם שני שיפגוש בך המלצה להתחיל לפמפם ויטמין C. ולא מדובר במיתוס! כדי להבין זאת עליך לנסות ולהיווכח בעצמך.

ויטמיןC  עוזר בטיפוח העור- בוודאי שמת לב שויטמין C מככב בהמון קרמים להזנת עור הפנים? ולא בכדי. ויטמין C משתתף בתהליך ייצור הקולגן, שהוא חלבון המקנה חוזק וגמישות לעור ואותו חומר שגופנו מפסיק לייצר בחיינו הבוגרים. אם זה לא ברור - פחות קולגן אומר יותר קמטים. לא תודה.

ויטמין C עוזר להגן על הלב- מהלב שלנו, אל הלב שלכם, חשוב שתדעו שלוויטמין C תפקיד חשוב בהפחתת הסיכון להתפתחות מחלות לב, וכן לייצור של החומצה האמינית החשובה קרניטין החיונית לבריאות הלב ולמטבוליזם של חומצות שומן ואנרגיה בשריר.

ויטמין C נוגד חמצון: במיוחד עבור הספורטאים שבינינו, או כל אלו שעוסקים בפעילות ספורטיבית כלשהי, חשוב שתדעו- פעילות גופנית מטבעה מעודדת תהליכי חמצון. לא צריך להיבהל, לפעילות גופנית יתרונות העולים על החסרונות, במיוחד כשעושים אותה בקביעות. אבל, בגלל שהרבה יותר חמצן נצרך כשמתאמנים (בעיקר בפעילות אירובית), חשוב לספק לגוף הגנה מפני כל הרדיקלים החופשיים שאנחנו לא רוצים בגוף שלנו. ומי יכול על ויטמין C במחלקה הזו? אין, הוא מושלם.

ויטמין C חשוב עבור המעשנים: סיגריות לא טובות לבריאות שלנו. עוד לא הפסקת לעשן? אז חשוב לדעת שוויטמין C הוא כל כך חשוב עבורך. סיגריות הן האויב של ויטמין C, הן פשוט מגרשות אותו מהגוף. הנתונים מראים כי כל סיגריה שודדת מהגוף כ- 25 מ"ג של ויטמין C.

איך אפשר לקבל ויטמין C?

אז אחרי שהבנו למה ויטמין C חשוב כל כך עבור הבריאות שלנו, נשאלת השאלה איך אפשר לקבל אותו לגוף שלנו? ויטמין C מוכר עבור רובנו ככזה הנמצא בעיקר בפירות הדר כמו תפוז, פומלה ואשכולית. אבל לא רק! ניתן למצוא ויטמין C גם בתותים, גמבה, ברוקולי ועוד מגוון מזונות.

אם נאכל כמה פירות ביום נקבל ממנו מספיק? התשובה לצערנו היא לא. 

האמת היא שאי אפשר באמת להסתמך על קבלת כל הוויטמינים והמינרלים מהתזונה היום. נוסיף על כך את העובדה שוויטמין C רגיש ביותר לאור, חום ואוויר, ומתנדף מהרגע שבא במגע עם כל אחד מהם, כבר ברגע שקילפנו את הפרי שלנו - איבדנו את רובו.

אם כך, לאכול פירות זה חשוב מאד וגם טעים, אך אל לנו להתבלבל שזה מספק עבורנו את המינון הדרוש של ויטמין C. בשביל לסבר את האוזן, דמיינו כי בכדי לקבל מינון של 500 מ"ג ויטמין C ביום, מומלץ לאכול כ- 1 ק"ג תפוזים ביום. אם זה ריאלי מבחינתך, שיחקת אותה.

מהי הדרך הטובה ביותר לספק את הוויטמין C?

מאחר וקשה לספק את המינון הנדרש של ויטמין C לגופנו רק באמצעות תזונה, תוסף תזונה של ויטמין C הוא הדרך היעילה והבטוחה ביותר לשמור על רמה מאוזנת של ויטמין C בגופנו לאורך כל השנה. כאשר נוטלים תוסף תזונה אנו שולטים באופן מדויק בכמות הוויטמין הנכנס לגופנו ומגדילים יעילות ספיגתו במערכת העיכול.

עולם תוספי התזונה מתמיד להשתכלל, ולכן ההמלצה שלנו כשבאים לחפש את תוסף הוויטמין C הטוב ביותר עבורכם, היא לחפש את האחד עם פטנט ESTER -C. מדובר בפאנט העונה באופן מושלם על הצרכים של האנשים החיים במאה ה-21, ובניגוד לוויטמיני C  רגילים, הוא נשאר פי 4 יותר זמן בדם, מה שאומר שהוא נספג טוב יותר ומשפיע הרבה יותר. הוא מתאים גם לבעלי קיבה רגישה שנמנעו עד כה מלקחת ויטמין C והוא ישמור עליכם לאורך כל תקופת החורף ובכל שאר ימות השנה.

שיהיה לבריאות.

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו