• -
  • -

icoפוריות החצי השני

מאת: אראלה וילנסקי נטורופתית |

שלמות משפחתו של הגבר ויכולתו להוליד ילדים הינה אחת מהבעיות השכיחות המעסיקות גברים רבים בגיל הפוריות. בחלק גדול מהמקרים הבעיה נעוצה באיכות נמוכה של הפוריות. ממצאים בשנים האחרונות מייחסים חשיבות רבה לסגנון החיים, למתח נפשי ולתזונה לקויה המשפיעים לשלילה על איכות זו.

תזונה נכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות תאי הזרע, כמו כן תא הזרע רגיש במיוחד לנוכחותם של רדיקליים חופשיים, ולכן העשרת התפריט בנוגדי חמצון יפחית ואף ימנע נזק הנגרם כתוצאה מחשיפה אליהם.
דרך טבעית לשמירה על פוריות תקינה ולטפל במצבים של בעיות פריון בגבר היא שינוי הרגלי החיים והרגלי התזונה.

מה כדאי לאכול?
ייצור תאי הזרע דורש חומרים חיוניים לעצם בנייתם. העשרת התפריט בנוגדי חמצון ויטמינים מינרלים וחומצות אמינו כגון ויטמין E, סלניום, אבץ, ויטמין B6, ויטמין b12 , ל- קרניטין וחומצה פולית מומלצים בהחלט כהכנה משותפת לקראת הריון, רכיבים אלו משפעים באופן ניכר על בריאות הזרע, ספירה ותנועתיות.
צריכה נבונה של דגנים מלאים, קטניות ,פירות, ירקות אגוזים וזרעים , תהווה תשתית תזונתית חיונית לשיפור ספירה ואיכות הזרע ותעשיר את הגוף בנוגדי חמצון.

האם ישנם תוספי תזונה המומלצים לגבר לשם שיפור הפריון?

אבץ
אחד הרכיבים החשובים ביותר לבריאות ופוריות הגבר הינו האבץ. חסר באבץ מביא לירידה בהורמון הגברי הראשי המשחק תפקיד מרכזי בהשבחת הפוריות הגברית. נטילת אבץ משפרת מדדים של פוריות ומעלה את הסיכוי להיריון מקורות אבץ במזון: בשר בקר, עוף, קטניות, דגנים , אגוזים, זרעים, גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה, טחינה.

ל-קרניטין
ל- קרניטין הינה חומצה אמינית המשפיע באופן  ניכר על התפתחותם של תאי הרבייה הגבריים, מורפולוגיה, ריכוז תנועתיות וספירת הזרע.
מקורות ל-קרניטין במזון : מצויה במזונות שמקורם מן החי חלב ומוצריו, דגים, עופות ובשר אדום.

ל- ארגנין
חומצה אמינית חשובה לפוריות גברים. משמשת כחומר מוצא של מרכיבים שונים בגוף. נטילה של ל-ארגינין משביחה את יכולתו של הגבר להוליד צאצאים מקורות ל- ארגנין במזון: בשר ומוצרי חלב, בוטנים, אגוזים, נבט חיטה, סויה, וחרובים.

קו-אנזים Q10 
נוגד חמצון חשוב שניתן למצוא בריכוז טבעי לא גבוה בגוף. מחקרים מלמדים כי נטילה חיצונית שלו יעילה להגנה על תאי הגוף מפני נזקי חמצון המביאים למדדי פוריות נמוכים מקורות במזון לקו אנזים Q10: בשר בקר כבש, דגים, פולי סויה, שומשום, תירס, תרד, ברוקולי.

ויטמין B12 וחומצה פולית
ויטמינים ממשפחת ויטמיני הB חיוניים לסינתזת  DNA ו  RNA מחסור בוויטמינים אלו עשוי לבוא לידי ביטוי בספירת זרע ותנועתיות נמוכה.
מקורות במזון לוויטמין B12: דגים כגון סרדינים וסלומון , בשר, ביצים, חלב ומוצרי חלב.
מקורות במזון לחומצה פולית: שמרי בירה, ירקות ירוקים עליים, ירקות שורשיים, דגנים מלאים, קטניות, שיבולת שועל אספרגוס, ברוקולי ואבוקדו.

ויטמין D
ממצאים מראים כי רמות נמוכות של ויטמין D פוגעות באיכות הפוריות הגברית. ויטמין D ברמות תקינות בדם משפיע לטובה על יכולתם של גברים להוליד צאצאים.

נ- אצטיל ל-ציסטאין (NAC)
נגזרת של חומצה אמינית המשמשת בגוף כנוגד חמצון חזק בעל פעילות מיטיבה על איכות הפוריות. ממצאים מראים כי נטילה של NAC מעלה את איכות הפוריות ומשביחה אותה.

ויטמין E וסלניום
שני נוגדי חמצון חשובים אשר נחקרו בהקשר של פוריות הגבר. מצויים מעט מאוד במקורות תזונתיים ובאופן טבעי רמתם בגוף נמוכה. מחקרים מראים כי השילוב בין ויטמין E וסלניום משפר משמעותית מדדים של פוריות בגברים.

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו