• -
  • -

icoראוי לכתר - סגולות הרימון

כולנו רוצים להיות בריאים יותר ולהרגיש יפים יותר ואנרגטיים יותר. בזמן שאין ספור פרסומות מנסות למכור לנו קרמים, תכשירים וטיפולי פלא, המדע דווקא מציע לנו לאכול רימונים וליטול חיידקים פרוביוטיים. הרימון הוא פרי נפוץ באזור הים התיכון, עשיר ברכיבי תזונה, בסיבים תזונתיים ובוויטמינים, וצופן בחובו סגולות רפואיות רבות. השילוב של רימון עם חיידקים פרוביוטיים משלהב את החוקרים במחקר חדש המאיר באור חדש את תחום האנטי-אייג'ינג והזדקנות העור.

סגולותיו הרפואיות של הרימון
תרומתו של הרימון לבריאות טובה מוכרת וידועה למדע כבר שנים רבות. חלקיו השונים של הרימון ידועים עוד מהעת העתיקה ביכולתם להקל על מגוון בעיות. השימושים העממים הנפוצים בפרי הרימון הם סילוק טפילים מהמעיים, ריפוי פצעים, עצירת דימום, הקלה על טחורים, הקלת שלשולים ועוד.

מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מצאו שרכיבי הרימון ניחנים בתכונות תרפויטיות המאפשרות הורדת רמות כולסטרול, שמירה על בריאות הלב וכלי הדם, הקלה על דלקת מפרקים ואוסטיאופורוזיס, חיזוק מערכת החיסון, מניעת דלקות וזיהומים, החלקת קמטים והבהרת פיגמנטציה.

שילוב מנצח - רימון וחיידקים פרוביוטיים
מחקר* חדש קובע כי שילוב של רימונים וחיידקים פרוביוטיים עשוי לעזור להאט את שעון ההזדקנות של התאים בגוף, ובכך לתרום לבריאותנו הכללית ובמיוחד למראה העור שלנו.

הרימון עשיר ברכיבים שנקראים פוליפנולים. פוליפנולים אלו הם המקנים לרימון את צבעו וטעמו והם בעלי תכונות רבות, ביניהן פעילות נוגדת חמצון עצימה המנטרלת רדיקליים חופשיים וממזערת את נזקי העקה החמצונית בתאי הגוף. הפוליפנול העיקרי ברימון הינו פוליפנול מסוג חומצה אלג'ית.

חיידקים פרוביוטיים הם חיידקים הנמצאים במעיים ומסייעים בתהליכי העיכול ושמירה על איזון מול חיידקים מזהמים. החיידקים הפרוביוטיים יודעים לשבור את אותם פוליפנולים ולהמיר אותם למולקולה בשם urolithin - יורוליטין (UA) שיכולה להאריך את חיי התאים שלנו. מולקולת ה- UA נמצאה במחקרים כזו אשר מגינה על המיטוכונדריה של התא (תחנת הכוח שמייצרת אנרגיה בכל תא ותא בגופנו) ובכך מסייעת לשמירה על חיוניות התא לאורך זמן. התהליך משפיע בצורה חיובית על הבריאות הכללית שלנו ועל מראה העור שלנו.

על פי המחקר, שילוב של רימונים בתוספת חיידקים פרוביוטיים עשוי לסייע לכם להגיע לכושר גופני טוב יותר, להגביר את רמת האנרגיה הכללית ולהפחית עייפות ולמנוע את הזדקנות תאי העור.

רימון וחיידקים פרוביוטיים כל השנה
השילוב בין רימונים לחיידקים פרוביוטיים מומלץ, כמובן, לא רק בראש השנה אלא כל השנה. הדרך הטובה ביותר להנות מסגולותיו של הרימון היא לחצות אותו לשניים ולסחוט אותו במסחטת מיצים, כולל הרקמה הלבנה, המפרידה בין הגרעינים, שגם לה תכונות רפואיות חשובות.

כאשר לא ניתן למצוא רימונים על מדפי החנויות ניתן להסתפק במיץ רימונים סחוט ללא תוספת סוכר או חומרים משמרים. 

פרוביוטיקה אמנם קיימת במוצרי יוגורט שונים המכילים חיידקים פרוביוטיים, אולם להשגת התוצאה הטובה ביותר עדיף להשתמש באחד ממוצרי הפרוביוטיקה המובילים. הכמוסות מכילות מינון גבוה במיוחד של החיידקים הפרוביוטיים הטובים ביותר שנבחרו בקפידה על מנת לספק תוצאה איכותית ועוצמתית במיוחד.

 

*References:

Nature Medicine 22, 879–888 (2016)

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ונטורופתית ממחלקת ההדרכה המקצועית
שלנו תתקשר אליכם בהקדם
שעות פעילות המחלקה: ימים א' - ה'
בין השעות 17:30 - 8:30 לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו