• -
  • -

מזל טוב! הגיע הרגע המרגש והחלטת להביא ילד לעולם! כאמא לעתיד, חשוב שתדעי שכדי להבטיח את בריאותך ואת בריאותך עוברך, אחד הדברים החשובים שאת יכולה לעשות בתהליך תכנון היריון בריא זה לדאוג לתזונה נבונה ומתוכננת כהלכה. תזונה מזינה ובריאה בתקופה שלפני הכניסה להיריון מהווה חלק מרכזי בהכנה לקראת ההריון, ואף לאחר מכן בזמן ההיריון, היא תשפיע על בריאותך והתפתחות עוברך.

אנחנו בטוחים שיש לך הרבה שאלות לקראת הפרק המרגש כמו איך להכין את הגוף לקליטת היריון בריא? ומה עלייך לקחת בחשבון בתהליך תכנון ההריון? במיוחד בשבילך, הכנו לך כתבה עם כל השאלות הנפוצות.

האם כניסה להריון דורשת תכנון מוקדם?

על אף שהשלב הקודם להריון לא זוכה לתשומת לב רבה בקרב נשים המנסות להיכנס להריון , אין להמעיט בחשיבותו, לאורח חיים בריא יש חשיבות מכרעת בסיכויי הכניסה להריון וכמו כן תזונה נכונה בתקופה זו תהווה בסיס טוב לעובר בריא ולהריון בריא.

כיצד מכינים את הגוף לקראת הריון בצורה טבעית?

הכנה לקראת ההיריון היא הזדמנות טובה לשנות את אורח חיינו , תזונתנו ולנקות את גופינו מרעלים שהצטברו במרוצות השנים, ותכלול מספר שלבים, שביניהם ניקוי הגוף, שינוי אורח החיים עם דגש על שחרור לחצים ומתחים ושינוי התזונה והעשרת הגוף ברכיבים מזינים.

האם יש חשיבות לניקוי הגוף בתקופה זו?

קיימת חשיבות רבה לניקוי הגוף בתקופה ייחודית זו ,על מנת לאפשר לעובר היקלטות בריאה והתפתחות תקינה. ניקוי גוף רצוי לעשות בליווי נטורופת ויותאם באופן אישי עבור כל אישה, בהתאם למצבה הבריאותי, ניקוי גוף כאמור צריך לכלול הורדה של מזונות מעובדים המכילים חומרים משמרים ,חומרי טעם ריח וצבע שאינם טבעיים, סוכרים פשוטים, מלח ושומן רווי, במקביל יש לצרוך מזונות מזינים מחזקים ומטהרים כאשר עיקר התזונה תתבסס על מזונות מהצומח, ותכלול פירות, ירקות, דגנים, קטניות, אגוזים, וזרעים.

האם למצבי לחץ ומתח יש השפעה על סיכויי ההתעברות?

לעיתים רמות המתח אצל האישה המבקשת להרות הן גבוהות וזו כתוצאה מהלחצים החברתיים, מהרצון העז להרות, מחוסר הוודאות ולעיתים אף מהתסכול שבניסונות כושלים.
רמה גבוה של מתח לאורח זמן מחלישה את הגוף ועלולה לגרום לתחלואה, בין היתר ללחץ יש השפעה על מצבה הגופני של האישה ועל היכולת שלה לקלוט את ההיריון.
ועל כן חשוב ביותר במיוחד בתקופה זו ,לשחרר לחצים ולהוריד את רמת המתח, ניתן להיעזר בתוספי תזונה, פרחי באך, מדיטציה, יוגה או בשיטות מגע שונות כגון רפלקסולוגיה עשוי שוודי ודיקור.

האם יש קשר בין תזונה נכונה לפוריות האישה?

תאי הרבייה עלולים להיות חשופים להשפעותיהם השליליות של רדיקלים חופשיים, המגיעים ממזונות מתועשים ,מתכות רעילות וחומרי הדברה.
גופינו משתמש מידיי יום ברכיבים תזונתיים על מנת להפיק אנרגיה, לחזק את המערכת החיסונית, לנטרל רדיקלים חופשיים, לייצר הורמונים וכמו כן לייצר זרע בריא ולשמור על תקינות הרחם והביצית.
כך שיש קשר בין הפוריות למה שאנו בוחרים להכניס לגופינו.

מה הם רכיבי התזונה המומלצים לנטילה כהכנה לקראת ההיריון?

חומצה פולית

חומצה פולית הינה ויטמין ממשפחת ויטמיני ה B חיונית לבניית ה-DNA שהוא מרכיב בסיסי האחראי ולהיווצרותם של תאים בגופנו ובפרט ולהיווצרותם של תאי הדם האדומים.
נטילת חומצה פולית חיונית בחודשים שלפני ההיריון ובמהלך השליש הראשון שלו, וזו בשל תפקידה החשוב להתפתחות תקינה, התחלקות תאים, יצירת תאים חדשים והפחתה בסיכון למומים במערכת העצבים ובמוח העובר.
מקורות לחומצה פולית במזון: כבד, קטניות, נבטים, אגוזים, פירות הדר, דגנים מלאים, ירקות עליים כגון מנגולד, כרוב ותרד.

ברזל

ברזל הינו מינרל החיוני לגוף בעיקר לבניית תאי דם אדומים ונמצא ברובו בהמוגלובין הנושא את החמצן בדם ובמיוגלובין הנושא אותו לשרירים. מחסור בברזל עלול לגרום לאנמיה ולתופעות כגון עייפות, חולשה, כאבי ראש וסחרחורות.
במהלך ההריון, אישה זקוקה לכמות ברזל גדולה מהרגיל, בשל העלייה בנפח הדם, כמו כן חלק מהברזל עובר אל העובר על מנת לספק את צרכיו.
מקורות לברזל במזון: בשר בקר, בשר הודו, קטניות, שקדים ,אגוזים, טחינה ,שיבולת שועל, פירות יבשים.

אומגה 3

אומגה 3 היא למעשה אחת מתת הקבוצות של חומצות שומן רב בלתי רוויות, כיום ידוע כי לצריכת אומגה 3 בתזונה השלכות בריאותיות חיוביות רבות. אספקה של אומגה 3 ובמיוחד חומצת שומן DHA  בשלב העוברי ובינקות נמצאה במחקרים כחיונית להתפתחות תקינה של מוח העובר, מערכת העצבים והראיה.
מקורות אומגה 3 במזון: דגי ים -הרינג ,סלמון, מקרל, טונה, אגוזי מלך, זרעי פשתה, זרעי צ'יה ואצות.

ויטמין D

ויטמין D  מסייע בספיגת הסידן ובניית העצם.חשיבותו של ויטמין D  אצל נשים בהריון גבוהה היות ויש לו השפעה על בניית שלד העובר.
מקורות ויטמין D במזון: כבד דגים, טונה, סרדינים, מוצרי חלב וחלבון ביצה.

סידן

סידן הינו מינרל האחראי ליצירת ותחזוקת העצמות ,קרישיות דם, התכווצות שרירים והעברת אותות עצביים.
סידן הינו מרכיב חשוב בתזונתה של האישה ההרה היות ונחוץ גם עבור העובר המתפתח לשם יצירה ותחזוקה של העצמות והשיניים, מערכת השרירים, מערכת עצבים וחיוני לשמירה על קצב לב סדיר וקרישיות דם תקינה.
מקורות לסידן במזון: חלב ומוצרי חלב, טחינה, סויה ומוצריה, זרעי פשתן, שעועית, כרוב וברוקולי.

מגנזיום

מגנזיום הינו מינרל הממלא תפקידים רבים בגוף חיוני לתפקוד תקין של הלב כלי דם ומערכת העצביים וכן חיוני לתפקוד תקין של שרירים.
מגנזיום בתקופת ההיריון מפחית סיכון ללידה מוקדמת וכן מפחית סיכון למומים בעובר.
מקורות למגנזיום במזון: ירקות עליים, אבוקדו, זרעי דלעת, אגוזי ברזיל, אגוזי קשיו בוטנים, שקדים, ערמונים, קטניות, דגנים מלאים, ונבט חיטה.

ומה בנוגע לחצי השני ... ?

כיום המודעות לקשר ההדוק שבין תזונה ואורח חיים בריא, לבין פוריותו של הגבר הולכת וגדלה. תזונה נכונה יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות תאי הזרע ופוריות הגבר. רוצים לדעת עוד? קראו בכתבה הבאה "פוריות החצי השני".

לסיכום- לשלב תכנון ההיריון, כמו לשלב ההיריון ישנו חשיבות רבה על פוריות האישה, התפתחות ההיריון ובריאותו של העובר. האישה צריכה בתקופה זו לתת חשיבות לאורח חיים בריא, להיות קשובה לגופה, לשנות הרגלים ועד כמה שניתן להימנע ממצבים של מתח.

 

אהבת? שתף עם החברים!

גולשים שקראו מידע זה התעניינו גם ב:

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

אהבת? שתף עם החברים!

נא השאירו שם וטלפון ויועצנו המומחים יחזרו אליכם
בהקדם למענה אישי ומקצועי.

שעות פעילות מחלקת הדרכה מקצועית:
ימים א' - ד' בין השעות 17:30 - 8:30
יום ה' בין השעות 08:30-16-30
לא כולל חגי ישראל וימי שבתון

נרשמים לניוזלטר סופהרב ומקבלים עדכונים לאורח חיים בריא!

הצטרפו עכשיו