להפחית מתחים, לישון טוב ולהחזיר את השלווה לחיים

מתח
25 מרץ 2024
בשורה התחתונה, מה הכי חשוב לדעת?
  • סטרס כרוני המאפיין רבים מאתנו, הוא בעל השלכות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו.
  • העולם סביבנו ממשיך לנוע והחיים מביאים איתם אתגרים והתמודדויות. הדבר היחיד שיש לנו שליטה עליו הוא על עצמנו ועל התגובה שלנו לאירועי היומיום.
  • אימוץ הרגלים קטנים לניהול מתחים, יכול לעשות הבדל עצום, לשפר את איכות החיים שלנו ולהפוך את השגרה שלנו לנעימה ורגועה הרבה יותר.
להפחית מתחים, לישון טוב ולהחזיר את השלווה לחיים

החיים במדינה כמו שלנו, יכולים להיות מתוחים ולחוצים מהרגיל. אירועים ביטחוניים, חוסר וודאות ואי יציבות שליוו אותנו בעבר ומלווים אותנו גם בימים אלו, גורמים לנו למתח מוגבר, עצבנות ודריכות. סטרס מתמשך מזיק לבריאות ובמידה ולא מטפלים בו, הוא עלול להחליש אותנו, גם ברמה הפיזית. הסימנים שיכולים להופיע בעקבות סטרס מתמשך הם עייפות, תשישות, חולשה, כאבי ראש והפרעות בעיכול. אנשים שחיים במתח תמידי, לא תמיד מודעים לכך והופכים להיות חסרי סבלנות כלפי המשפחה, החברים לעבודה והסביבה כולה. במקרים אחרים, מתח קיצוני עלול אף להוביל למצבי חרדה ודכדוך.  אם לא נצליח להשיג איזון, נתמוטט. מה עושים?

הדרכים המומלצות להפחתת מתחים

תאמינו או לא, המתח לא חייב להיות חלק בלתי נפרד מאתנו. הדרך להפחתת מתחים אינה דורשת מומחיות או כישרון מיוחד.

להלן מספר טיפים לחיים בריאים ורגועים יותר שכל אחד יכול לאמץ:

  • ניהול נכון יותר של הזמן-  ניהול זמן עוזר בניהול מתחים. תכננו את היום שלכם ואם אפשר את יום המחר. קבעו מגבלות זמן לכל פעילות, עבדו עם יומן, שעון ותזכורת, חלקו את המשימות שלכם לפי סדר חשיבות וסננו במידת האפשר את הדברים שגוזלים מכם זמן.

  • פעילות גופנית-  פעילות גופנית תורמת לשחרור אנדורפינים, חומרים המיוצרים במוח התורמים להתרוממות מצב הרוח ולשיכוך כאב ומפחיתים מתח וחרדה. הריכוז שלהם בדם עולה עד פי 5 בעקבות פעילות גופנית אירובית מתונה, בהשוואה למנוחה. הקפידו לשלב בלוח הזמנים שלכם זמן מוגדר לפעילות גופנית של מעל 30 דקות בכל פעם.

  • תזונה נכונה – הימנעו ממזונות מעובדים וסוכרים פשוטים. הקפידו לא לדלג על ארוחות והשתדלו לאכול בזמנים קבועים. בטווח הקצר, סטרס מדכא תאבון, עם זאת במצב של סטרס כרוני המצב הוא אחר. יש יותר תשוקה לפחמימות פשוטות, מתוקים, קפה, משקאות אנרגיה ומזונות מעובדים. דווקא מהם כדאי להימנע מאחר וצריכתם דווקא מחמירה מצבי דחק. סוכרים פשוטים גורמים לניצול מוגבר של ויטמיני B ומחסור בהם לעתים קשור אף הוא לתחושת אי שקט ומתח.

  • זמן לעצמי – בתוך השגרה העמוסה שלכם, מצאו זמן לעצמכם. בחרו לעשות משהו שגורם לכם להרגיש טוב ולהירגע. תוכלו לשבת בפינה שקטה בחוץ, לתרגל מדיטציה או אפילו לעצום עיניים ולהתמקד בנשימות. גם 10 דקות ביום יהיו מועילות וילמדו אתכם לתרגל מעברים מדריכות לרוגע בצורה טובה יותר, מה שעשוי לסייע גם לשינה טובה יותר בלילה.

חשיבות שינה טובה ואיכותית

קושי להירדם בלילה, זו אחת התופעות הנלוות למצבי מתח וחרדה. נדודי שינה, 'שינה קלה' ולא איכותית משפיעה על התפקוד במשך היום ועל הבריאות הכללית. שינה איכותית חיונית לבריאות ותפקוד תקין של מערכות הגוף השונות, ממלאת לנו את המצברים הגופניים והנפשיים והיא אחד הגורמים המכריעים המאפשרים לנו להתמודד עם מצבי לחץ וחרדה ולכן חשובה ביותר.

בנוסף לאימוץ הרגלים בריאים להפחתת מתח, יש אנשים שמשלבים רכיבים בעלי השפעה מרגיעה לשגרת היומיום שלהם.

הרכיב המפתיע שהתגלה בצרפת

חוקרים בצרפת גילו רכיב מיוחד שזוהה בזכות תינוקות, בעקבות חיפוש התשובה לשאלה מדוע לתינוקות שינה עמוקה ושלווה אחרי עיכול חלב אם. פריצת הדרך הגדולה היתה זיהוי של פפטיד (חלבון קצר) שנוצר במערכת העיכול של תינוקות כתוצאה מפירוק אנזימתי. אותו רכיב חלבוני נקרא 'אלפא קזוזפין' (Alpha Casozephine). בעקבות 12 שנות מחקר, אותו רכיב ייחודי, הופק מחלבון החלב קזאין ונרשם כפטנט בשם "לקטיום" (®Lactium) בו נהוג להשתמש בכל העולם כתורם לתחושת רוגע. על פי מחקרים קליניים שנעשו על הרכיב הפטנטי ®Lactium נמצא כי הוא תורם להפחתת הורמון הסטרס קורטיזול ומשרה רוגע.

לסיכום

אין ספק שהמציאות שלנו, אירועים מסוימים שאנו חווים והעומס בשגרת היומיום, יכולים להכביד וליצור תחושות של מתח. במיוחד עכשיו, אמצו לעצמכם תחביבים מרגיעים, אכלו נכון, הקפידו על שינה טובה ופעילות גופנית. כל אחד מאיתנו חווה תקופות עמוסות או משברים בצורה שונה, אך המתח לא חייב ללוות אותנו כל הזמן. ברגע שמבינים את ההשפעות על הגוף ועל הנפש ואת העובדה שמשלמים על כך מחיר כבד, מבינים את החשיבות בשיפור המצב, והחדשות הטובות- זה אפשרי!


אולי יעניין אתכם גם

גוד נייט | Good Night

גוד נייט | Good Night

פורמולה על בסיס צמחים לנטילה לפני השינה
 49.9
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
רילקטיום

רילקטיום

רכיב פטנטי המופק מחלבון חלב (לשעבר לקטיום)
 141.0
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
קומפלקס B-50

קומפלקס B-50

קומפלקס של ויטמיני B, בשילוב עם מגנזיום ציטראט
 77.8
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
אבץ פיקולינט

אבץ פיקולינט

אבץ בספיגה משופרת בטבליות קטנות ונוחות לבליעה
 60.9
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist


גלו עוד באותו נושא

משתחררים מהלחץ, נפרדים מהמתח
מתח
25 מרץ 2024

משתחררים מהלחץ, נפרדים מהמתח

שגרת החיים החדשה בצל ההתמודדות עם מגפה עולמית יכולה להוות כר פורה להתמודדות עם אתגרים וקשיים רגשיים. היכנסו לקרוא את הטיפים של מומחי סופהרב שיעזרו…
ספרו לי עוד
הרשמו לניוזלטר שלנו
הירשמו עכשיו לניוזלטר של סופהרב וקבלו עדכוני אורח חיים בריא!