ספירולינה – הכוכבת של מזונות העל

סופר פודס
10 נובמבר 2022
גפן בן צור נטורופתית N.D
בשורה התחתונה, מה הכי חשוב לדעת?
  • מאז שהצהירה נאס"א על הספירולינה כמועמדת למאכל המושלם למסע בחלל, היא הפכה לאחת הכוכבות הגדולות של עולם הסופר פוד.
  • לספירולינה ערכים תזונתיים מרשימים וריכוז גבוה של אנטי אוקסידנטים, ביניהם פיגמנט כחול בשם פיקוציאנין, הפועל כנוגד חמצון רב עוצמה.
  • לספירולינה יכולת ספיחת רעלים מהסביבה בה היא גדלה, לכן חשוב לוודא שהספירולינה שאתם קונים גדלה בסביבה נקייה ועברה בדיקת מתכות כבדות ורעלים.
ספירולינה – הכוכבת של מזונות העל

ספירולינה (Spirulina) תפסה את מקומה כאחת הכוכבות הגדולות של עולם מזונות העל, זאת לאחר הצהרתה של סוכנות החלל האמריקאית, כי מדובר במאכל המושלם למסע בחלל. צוות המומחים של נאס"א מצא כי ספירולינה מכילה ריכוז נוטריינטים גבוה במיוחד בהשוואה למזונות אחרים. כלומר, היא מכילה רכיבים תזונתיים רבים יותר באופן יחסי למשקלה ולכן נחשבת מזינה ביותר, גם כאשר נצרכת בכמות קטנה.

בזכות הערכים התזונתיים שלה, היא עוררה עניין גם בקרב מומחים מארגון הבריאות העולמי (WHO) שמכירים בה כמזון שלם, בטוח ומומלץ כהשלמה תזונתית.

בקרב מומחים לתזונה, ספורטאים ואנשים רבים שהחליטו לעבור לתזונה בריאה ואיכותית יותר, הפכה הספירולינה לחלק בלתי נפרד מהתזונה היומיומית.

מה הם מזונות על?

"מזונות על" (סופר פודס) הם קבוצה של מזונות צמחיים בעלי ריכוז גבוה במיוחד של רכיבים תזונתיים ולכן הם נחשבים מזינים יותר מכל מזון אחר. צריכה של מזונות על מאפשרת לנו לקבל יותר ערכים תזונתיים ליחידת מזון. כלומר, בכמות קטנה אנחנו מקבלים הרבה.

העשרת התזונה במזונות על כדוגמת ספירולינה (Spirulina) יכולה להשפיע לטובה על מצבנו הבריאותי. כשגופנו מקבל את כל הרכיבים הדרושים לו, יחד עם כמות גבוהה של נוגדי חמצון, אנו מרגישים אנרגטיים יותר ומלאי חיוניות.

שילוב סופר פוד כחלק מהתזונה היומיומית, תורמת להזנה טובה ואיכותית, גם כאשר צורכים מהם כמויות קטנות.

ספירולינה – מה זה?

מה שלא כולם יודעים, זה שספירולינה Spirulina היא לא אצה, היא סוג של ציאנובקטריה (כחוליות), אחת מצורות החיים הקדומות ביותר על פני כדור הארץ. הכחוליות שייכות לממלכת החיידקים, אך יש להן מאפיינים משותפים עם משפחת האצות, ולכן נהוג להתייחס אליה כאצה. היא מורכבת מסלילי תאים קטנים הקשורים אחד לשני בצורת ספירלה ומכאן שמה.

לספירולינה ערך תזונתי גבוה ביותר, היא עשירה ברכיבים תזונתיים רבים ולכן נחשבת כ"מזון מלא". ארגון האומות המאוחדות אף כינה אותה "מזון העתיד".

ספירולינה ערכים תזונתיים: מחפשים "מולטי ויטמין מהטבע"?

יש שמתייחסים לספירולינה כ"מולטי ויטמין" מהטבע ולא סתם, יש בה ריכוז גבוה של נוטריינטים ביחס למשקלה. אז מה הופך אותה למזון כל כך איכותי?

קודם כל, יש בה 60% חלבון! רק לשם השוואה- פי 3 יותר מבשר, היא מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות, ולכן נחשבת מקור לחלבון מלא.

ספירולינה מכילה שפע של וויטמינים ומינרלים החיוניים לתפקוד תקין של גופינו, עשירה בברזל, מגנזיום, אבץ, מנגן, מהווה מקור לוויטמיני B, בעיקר ויטמין B1, B2 ו-B3 ויטמין K, ויטמיןE  ועוד.

כל אלה, הופכים אותה לאחד המקורות התזונתיים העשירים ביותר בטבע!

תוספת של ספירולינה, עשויה להשפיע לטובה גם על מראה השיער והעור שלנו ולסייע לשיפור פעילות מערכת העיכול ומערכת החיסון שלנו. התשוקה למזונות מעובדים ולאכילת יתר פוחתת כשהתזונה שלנו מאוזנת והגוף מקבל מזון איכותי.

יש תיעוד לשימוש בספירולינה כבר מהמאה ה-16 וכיום, לאחר שאיכותה התזונתית הוכחה מחקרית, היא שוב כובשת את מקומה כאחד ממזונות העל החשובים ביותר, וזאת בזכות הערכים התזונתיים המרשימים שלה.

ספירולינה כחולה: פצצה של נוגדי חמצון

ספירולינהSpirulina  היא מזון עשיר בנוגדי חמצון מסוגים שונים, ביופלבנואידים, בטא קרוטן, כלורופיל ורכיב ייחודי נוסף בצבע כחול, שנקרא פיקוציאנין. כל אלו, הופכים אותה לפצצה של נוגדי חמצון, תוספת בריאה וחשובה.

נוהגים לכנות אותה "ספירולינה כחולה" או "אצה כחולה ירוקה", מכיוון שחלק מנוגדי החמצון שמצויים בה, הם פיגמנטים טבעיים והם אלו שמקנים לה את צבעה המיוחד. לרכיבים אלה מיוחסות חלק מהתועלות הבריאותיות של ספירולינה (Spirulina).

אחד הרכיבים הייחודיים בספירולינה הוא פיקוציאנין, פיגמנט כחול בעל פעילות נוגדת חמצון חזקה במיוחד. הוא מסייע בנטרול רדיקלים חופשיים ובכך תורם לעיכוב תהליכי הזדקנות בגוף, מגן על תאי עצב, מפחית דלקתיות, תורם לחיזוק ההגנה הטבעית ומסייע לשמירה על מראה עור צעיר. 

כמו-כן, היא מכילה גם כמות גדולה של כלורופיל, פיגנמנט ירוק, אשר פועל אף הוא כנוגד חמצון ובעל יכולת ספיחה של מתכות ורעלנים.

ספירולינה יתרונות: תוספת בריאה לאנשים עסוקים

ספירולינה מתאימה מאוד לאורח החיים המודרני כתוספת תזונתית. רובנו עסוקים כל כך בשגרת היומיום העמוסה, צורכים מזון מהיר ופחות בריא ולא תמיד מקבלים את כל מה שהגוף שלנו צריך. כאן נכנסת לתמונה הספירולינה. היא עשירה בחלבון, ויטמינים, ברזל ומינרלים נוספים, וצריכתה עשויה לספק השלמה תזונתית חשובה, במיוחד עבור מי שהתזונה שלו לא מגוונת מספיק.

ספירולינה תורמת לחיזוק ההגנה הטבעית, שמירה על בריאות השיער והעור, וויסות רמות השומנים בדם, תמיכה בפעילות עיכול תקינה, תמיכה בתהליכי ירידה במשקל וכהשלמה תזונתית כללית.

אנשים רבים שהחלו לצרוך ספירולינה מדווחים על שיפור ברמת האנרגיה, הערנות, החיוניות, חדות המחשבה ומצב הרוח.

איך לצרוך ספירולינה?

ספירולינה מגיעה בצורות שונות, אך בגלל הטעם הייחודי שלה, שלא מתאים לכל אחד, רוב הצרכנים מעדיפים לצרוך אותה בצורה של טבליות או כמוסות. בצורה זו, ניתן להנות מכל היתרונות הבריאותיים שלה בצורה קלה, נוחה ויעילה.

כדורי ספירולינה ניתן למצוא במגוון חברות בשוק תוספי התזונה, אך הם אינם שווים באיכותם וזו נקודה שחשוב מאוד להכיר, לפני שבוחרים תוסף ספירולינה.

ממה חשוב להיזהר?

יש חשיבות רבה למקור הספירולינה ולסביבה בה היא גדלה, מאחר ויש לה יכולת ספיחה של חומרים בסביבתה. מסיבה זו, במידה והיא גדלה במקור מים לא נקי, היא עלולה להיות מזוהמת בחומרים לא רצויים, כדוגמת מתכות כבדות או מזהמים אחרים.

בשל כך, יש חשיבות רבה לבחירת תוסף תזונה איכותי ונקי, שמכיל ספירולינה שגדלה במים נקיים וטהורים על מנת להבטיח את בטיחותה ואיכותה.


אולי יעניין אתכם גם

כורכומין ליקוויד ג'ל ®BCM-95

כורכומין ליקוויד ג'ל ®BCM-95

כורכומין בטכנולוגיה מתקדמת לזמינות ביולוגית גבוהה ב-1,000% יותר!
₪ 136.5
Add to Wishlist
Add to Wishlist
בחר אפשרויות
Add to Wishlist
Add to Wishlist
ויטמין D 1,000 יחב"ל

ויטמין D 1,000 יחב"ל

ויטמין D | תוסף תזונה בגומי לעיסה
 55.9
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
מולטי יו דיילי

מולטי יו דיילי

מולטי ויטמין-מינרל, עשיר במגנזיום
 119.9
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
ספירולינה | Spirulina

ספירולינה | Spirulina

אצת ספירולינה במינון של 600 מ"ג בכמוסה אחת
 45.0
34% הנחה
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist


גלו עוד באותו נושא

סופר פודס: מהם היתרונות שהם מספקים לנו ומדוע כדאי לשלב אותם בתזונה?
סופר פודס
1 מרץ 2022

סופר פודס: מהם היתרונות שהם מספקים לנו ומדוע כדאי לשלב אותם בתזונה?

"סופר-פודס" הם המזונות האיכותיים ביותר שאנו יכולים לספק לגופנו. ספירולינה ומורינגה הם שניים מבין מזונות העל העוצמתיים והחשובים ביותר. המאמר מוקדש לכל מי שבאמת רוצה…
ספרו לי עוד
צמח המורינגה – אם עוד לא שמעת עליו, הגיע הזמן!
סופר פודס
1 מרץ 2022

צמח המורינגה – אם עוד לא שמעת עליו, הגיע הזמן!

הוא מכונה "עץ הפלא" ולא במקרה, עם הרכב תזונתי מנצח, שפע של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, תמצית מורינגה היא אחת הכוכבות בנבחרת ה-"סופר-פודס" של חברת…
ספרו לי עוד
איך לשמור על תזונת ילדים מאוזנת?
תינוקות וילדים
1 מרץ 2022

איך לשמור על תזונת ילדים מאוזנת?

תזונה נכונה חשובה במיוחד בגיל הילדות, בו הגוף גדל ומתפתח. למרות זאת, ילדים רבים מעדיפים להיצמד למזון פשוט כגון פסטה, שניצל ומזון מעובד, שלא מכיל…
ספרו לי עוד
הרשמו לניוזלטר שלנו
הירשמו עכשיו לניוזלטר של סופהרב וקבלו עדכוני אורח חיים בריא!