איזה תוסף כורכומין מומלץ? כך תבחרו נכון

כורכום
22 דצמבר 2022
גפן בן צור נטורופתית N.D | יבגני וייסברג רוקח, מנהל רפואי סופהרב
בשורה התחתונה, מה הכי חשוב לדעת?
  • כורכומין הוא רכיב המצוי באופן טבעי בכורכום ומיוחסות לו תועלות בריאותיות רבות. עם זאת, הזמינות הביולוגית שלו נמוכה ומושפעת מקושי בספיגה וכן פינוי מהיר שלו מהגוף, מה שפוגע ביעילות השפעתו.
  • BCM-95® הינו פטנט כורכומין ייחודי, בעל זמינות ביולוגית גבוהה ושהייה מוכחת בדם של בין 8-12 שעות, מגובה במחקרים קליניים.
  • כורכומין ®BCM-95 מכיל 100% רכיבים טבעיים המופקים משורש כורכום, זאת לעומת פטנטים אחרים בשוק, בהם נעשה שימוש בתוספת של חומרים סינטטיים לשיפור הזמינות הביולוגית.
איזה תוסף כורכומין מומלץ? כך תבחרו נכון

כל מה שאתם חייבים לדעת על תוספי כורכום וכורכומין

כורכומין הוא ללא ספק אחד הרכיבים המסקרנים ביותר בטבע, שממשיך לעורר עניין כבר שנים רבות בקרב אנשי המדע ושוחרי הבריאות בכל העולם.

מה מיוחד בצמח הכורכום- שגם אחרי אלפי שנים, הוא עדיין נשאר בתודעה האנושית? ולא סתם, מדובר על אחד הצמחים הפופולריים והאהובים ביותר, שנראה שהוא רק הולך וצובר תאוצה.

כיצד תדעו איזה תוסף כורכומין מומלץ לצרוך מתוך המגוון העצום שקיים על המדפים? כדי לענות על השאלה הזו, ראשית, עלינו להבין מה הם האתגרים העומדים בדרכנו ומדוע יש פער כל כך גדול בין הרצוי למצוי כשמדובר בתוספי כורכומין? יש כמה דברים שחשוב שתדעו עליו לפני שאתם רצים לקנות תוסף.

כורכום: הכוכב הראשי בעולם תוספי התזונה

את תבלין הכורכום אתם בוודאי מכירים וכנראה גם שמעתם לא פעם על תוסף כורכום. לצד השימושים הקולינריים המוכרים, צמח הכורכום משמש באופן מסורתי כבר אלפי שנים למגוון מצבים בריאותיים. מדובר על אחד הצמחים החשובים ברפואה ההודית (אירוודה) והשימוש בו התרחב והפך נפוץ גם בעולם המערבי. כמעט אין מי שלא שמע עליו ועל האיכויות הבריאותיות המיוחסות לו.

בשנים האחרונות, הפך הכורכום לאחד הצמחים הפופולריים ביותר בשוק תוספי התזונה, הוא מככב בפורמולות צמחיות, אהוב במיוחד על ספורטאים ומומלץ על ידי מטפלים רבים כתוסף תזונה למגוון מטרות.

למה לא כדאי להסתפק באבקת כורכום?

למי מכם שתוהה אם אכילת תבלין הכורכום יעילה מספיק, חשוב להכיר את ההבדל שבין אבקת כורכום לבין כורכומין. תבלין הכורכום הוא למעשה שורש מיובש וטחון, הוא מכיל כורכומין בריכוז של כ- 2%-5% בלבד. כדי להגיע לכמות כורכומין המצויה בטבליה אחת של תמצית כורכומין תקנית, צריך לאכול 6 כפיות גדושות של כורכום! מה שיכול להיות קשה לביצוע וגם לעיכול.

איזה תוסף כורכומין הכי מומלץ? כך תבחרו נכון
איזה תוסף כורכומין הכי מומלץ? כך תבחרו נכון

מה זה כורכומין?

כורכומין (Curcumin) הוא החומר הפעיל העיקרי בכורכום, הוא נמנה עם קבוצה של חומרים בשם "כורכומינואידים" שנמצאים באופן טבעי בשורש הכורכום. כורכומין הוא פיגמנט טבעי והוא זה שמקנה לכורכום את הצבע הצהוב- כתום האופייני. ההשפעות העיקריות המיוחסות לכורכומין הן הפחתת דלקתיות ופעילות נוגדת חמצון.

נזק חמצוני מתרחש בגוף שלנו באופן מתמיד על ידי רדיקלים חופשיים שמסתובבים וגורמים לנזקים לחלבונים, שומנים ולבסוף גם משפיעים על תפקוד של תאים ורקמות. נזקי החמצון הם בין הגורמים המרכזיים בהתפתחותן של מחלות, תהליכי הזדקנות ומצבים בריאותיים שונים בגוף האדם. כורכומין הוא דוגמה מצוינת לנוגד חמצון טבעי.

בשביל שנוכל ליהנות מהשפעות, חשוב לדעת שהוא צריך לעבור מסלול של ספיגה ומטבוליזם בגוף שלנו וכאן נקודת התורפה שלו: לכורכומין זמינות ביולוגית נמוכה בגוף!

מהי זמינות ביולוגית?

זמינות ביולוגית היא מונח המוכר מעולם התרופות, אשר מתייחס להבדל שבין כמות של חומר כלשהו שאנחנו בולעים (תרופה או תוסף תזונה) לבין הכמות שמגיעה לבסוף לדם. מה שמשפיע על זמינות ביולוגית היא בראש ובראשונה יכולת הספיגה של אותו רכיב, אך ישנן "תחנות" נוספות בהמשך שמשפיעות גם וקשורות למטבוליזם שאותו חומר עובר בתוך הגוף. במקרה של כורכומין, גם הספיגה שלו במערכת העיכול מוגבלת וגם המטבוליזם שלו מהיר.

במילים פשוטות- כורכומין לא נספג בצורה טובה וגם המעט שמצליח להיספג, עובר פירוק מהיר בכבד ומתפנה מהגוף.

חשוב להבין שכדי שרכיב כלשהו ישפיע עלינו, הוא צריך קודם כל להיספג, להגיע למחזור הדם ולשהות בו מספיק זמן לטובת ההשפעה הרצויה. אם יש מכשול כלשהו בכל אחת מהתחנות שבדרך, היעילות של אותו רכיב נפגעת וזה בדיוק מה שקורה עם כורכומין.

כדי להשיג את ההשפעה הרצויה, צריך להתמודד עם בעיית הזמינות הביולוגית שלו, דבר שאפשרי היום בזכות המדע.

כורכומין הוא אחד הרכיבים הנחקרים ביותר בעולם!

זאת בזכות הפוטנציאל הרב הטמון בו, אך גם האתגרים שבהפקת התועלת לגוף האדם, שהובילו מדענים לחפש אחר דרכים יעילות לשפר את הספיגה ולהאריך את משך השהייה שלו בדם.

רכיב הכורכומין עורר עניין רב בקרב חוקרים ושנות מחקר רבות הושקעו במשימה. כורכומין כיכב באינספור מחקרים ברחבי העולם, עם לא מעט טכנולוגיות שפותחו לטובת שיפור הזמינות הביולוגית שלו. אחת הן, מעניינת במיוחד.

פטנט ייחודי לשיפור הספיגה

חוקרים הצליחו למצוא את הדרך לשפר את הספיגה והזמינות תוך שימוש אך ורק במה שקיים בטבע. פותחה טכנולוגיה פטנטית מרשימה וחדשנית בשם BCM-95® על ידי חברת Arjuna Natural ההודית. הפטנט מורכב מקומפלקס של רכיבים שהופקו משורש כורכום אורגני הכולל: מיצוי כורכומין, תערובת של כורכומינואידים ורכיבים ארומתיים הנקראים טורמרונים, כל אלו מופקים באמצעות אנרגיה סולארית, ידידותית לסביבה.

לעומת פטנטים אחרים בשוק, אשר ברובם נעשה שימוש בתוספות של חומרים סינטטיים שונים לשיפור הספיגה, כורכומין BCM-95® הוא הפטנט היחיד שמכיל 100% רכיבים טבעיים המופקים משורש הכורכום ונחשב פטנט ותיק ונחשב מאוד בעולם. נמצא כי השילוב שלהם יחד תורם לשיפור הזמינות הביולוגית בצורה משמעותית בהשוואה לתמציות הכורכומין הסטנדרטיות.

כורכומין מחקרים

פטנט כורכומין BCM-95® מבוסס על מחקר עולמי של 13 שנה ומגובה בעשרות מחקרים, ביניהם מחקרים קליניים שהוכיחו שהזמינות הביולוגית שלו גבוהה בצורה משמעותית בהשוואה לתמצית כורכומין תקנית.

מחקרים הראו שפטנט כורכומין BCM-95®, לא רק נספג מעולה, הוא גם נשאר במחזור הדם בין 8-12 שעות!

בטיחות הרכיב ויעילות השפעתו במגוון מצבים בריאותיים נחקרה קלינית, עם תוצאות מרשימות ביותר והוא מוכר כ-GRAS (בטוח לשימוש) על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA.

מחפשים תוסף כורכומין? אל תתפשרו על איכות!

אם גם אתם מחפשים תוסף כורכומין מומלץ, אל תתפשרו על כל תוסף. בדקו ברשימת הרכיבים מה הוא מכיל ותבדקו אם יש גיבוי להבטחות. תזכרו שטכנולוגיית הספיגה היא המשמעותית ביותר כדי להבטיח שהוא אכן יגיע למחזור הדם ולמספיק זמן. אם אתם רוצים את הטוב ביותר ומעדיפים מוצר שמבוסס רכיבים טבעיים, חפשו את פטנט BCM-95®.

בחירת הצרכנים: כורכומין ליקוויד ג'ל

הבשורה המשמחת היא שכבר לא צריך ללכת רחוק, תוכלו למצוא אותו גם בארץ. כורכומין ליקוויד ג'ל של סופהרב, מכיל את הפטנט הנחקר ®BCM-95 ויש לו יתרון נוסף. הוא מגיע בכמוסות סופט ג'ל, בעלות מסיסות גבוהה, אשר תורמות לספיגה מהירה יותר בגוף, כך שהזמינות הביולוגית שלו גבוהה ב-1,000% יותר! כורכומין ליקוויד ג'ל סופהרב נבחר על ידי צרכנים וזכה בפרס מוצר השנה ב-2019 בקטגוריית תוספי תזונה.

הרבה בריאות,

צוות סופהרב


אולי יעניין אתכם גם

כורכומין ליקוויד ג'ל ®BCM-95

כורכומין ליקוויד ג'ל ®BCM-95

כורכומין בטכנולוגיה מתקדמת לזמינות ביולוגית גבוהה ב-1,000% יותר!
₪ 136.5
Add to Wishlist
Add to Wishlist
בחר אפשרויות
Add to Wishlist
Add to Wishlist
ביו 25™

ביו 25™

פרוביוטיקה מתקדמת המכילה 11 זנים במינון של 25 מיליארד חיידקים בכל כמוסה
₪ 95.9
 159.9
40% הנחה
Add to Wishlist
Add to Wishlist
בחר אפשרויות
Add to Wishlist
Add to Wishlist
קלציום D-K

קלציום D-K

קומפלקס של סידן ציטראט, ויטמין D וויטמין K2 פטנטי
 95.3
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist
ארט 3 פלקס

ארט 3 פלקס

קומפלקס ייעודי המשלב גלוקוזאמין, כונדרויטין ו-MSM בתוספת ויטמין C ומגנזיום.
 118.9

מחיר לטבליה  1.3
Add to Wishlist
Add to Wishlist

Add to Wishlist
Add to Wishlist


גלו עוד באותו נושא

בחירת הצרכנים: כורכומין ליקוויד ג'ל זוכה פרס מוצר השנה!
כורכום
22 דצמבר 2022

בחירת הצרכנים: כורכומין ליקוויד ג'ל זוכה פרס מוצר השנה!

כורכומין ליקוויד ג'ל זוכה פרס מוצר השנה בקטגוריית תוספי תזונה! תודה לכל לקוחותינו על בחירתכם בכורכומין ליקוויד ג'ל כמוצר הטוב ביותר. עוד לא הכרתם את…
ספרו לי עוד
כורכום – הדור הבא
כורכום
13 ספטמבר 2022

כורכום – הדור הבא

כורכום באבקה - סופו של עידן. העולם עובר לכורכומין ליקוויד ג'ל! כמוסות כורכום הפועלות במהירות הג'ל. השפעתם של תכשירי הכורכום הוותיקים מוטלת בספק היום, עם…
ספרו לי עוד
כורכום במבט לאחור ובראייה לעתיד
כורכום
1 מרץ 2022

כורכום במבט לאחור ובראייה לעתיד

חשבתם שאתם יודעים כל מה שצריך לדעת על כורכום? חשבו שנית. סידרנו לכם סקירה קצרה על תכשירי הכורכום דרך העבר, ההווה והעתיד שתעזור לכם להפיק…
ספרו לי עוד
5 דברים שחייבים לבדוק לפני שבוחרים תוסף כורכום !
כורכום
21 ספטמבר 2022

5 דברים שחייבים לבדוק לפני שבוחרים תוסף כורכום !

כורכומין - לאחרונה נדמה שהוא נמצא בכל מקום, כולם מדברים עליו ועל היתרונות הבריאותיים שלו. אבל איך תדעו באיזה תוסף כורכום מומלץ לצריכה ומה המינון?…
ספרו לי עוד
הרשמו לניוזלטר שלנו
הירשמו עכשיו לניוזלטר של סופהרב וקבלו עדכוני אורח חיים בריא!